Vadí vám politická reklama na Facebooku? Brzy půjde úplně skrýt
S přesunem stále většího množství politické komunikace na Facebook a Instagram se síť konečně rozhodla politické obsahy sledovat a více je regulovat. Nově nabídne uživatelům možnost, aby omezili politickou reklamu, která se v jejich feedu zobrazuje a přichází také s novinkou „Voting Information Center”, díky kterému bude uživatele vybízet k tomu, aby se zúčastnili voleb ve svém okolí.
V názorové rubrice USA Today naznačil CEO Facebooku Mark Zuckerberg, že Facebook by rád sehrával zásadní roli v nadcházejících prezidentských volbách v USA, které se budou konat v listopadu 2020. Zároveň doufá, že se díky sociální síti zvedne angažovanost občanů v rámci voleb i politické participace:
„Vzhledem ke stále většímu významu online světa věřím, že platformy jako Facebook mohou v těchto volbách sehrát pozitivní roli tím, že Američanům pomohou využít jejich hlas tam, kde je to nejdůležitější - ve volbách. Ve středu zahájíme největší informační kampaň o volbách americké historii. Naším cílem je pomoci 4 milionům lidí zaregistrovat se a zúčastnit se voleb.”
Jak zvýšit popularitu voleb
Aby se Facebooku podařilo zvednout zájem voličů o politické dění kolem nich, přichází s novým nástrojem - tzv. Voting Information Center. Součástí je třeba jednoduchý volební odpočet, který si můžete zveřejnit na Facebooku i na Instagramu a nastavit si pomocí něj upozornění, až se otevřou volební místnosti nebo se dozvědět víc o možnostech, jak se k volbám zaregistrovat. Právě registrace voliče je v USA podmínkou pro to, aby mohl volit. Minulých prezidentských voleb v roce 2016 se zúčastnilo jen 55 % elektorátu, což v tu dobu představovalo nejnižší podíl za uplynulých 20 let.
Zuckerberg vysvětluje:
„Domnívám se, že tím, že dáme lidem hlas, umožníme jim zaregistrovat se k volbám a pokusíme se, aby se k volbě opravdu dostavili, díky Facebooku podpoříme a posílíme demokracii v roce 2020 a dále. Pro ty z vás, které volby otravují, umožňujeme vypnutí politických příspěvků. Stále vám však budeme připomínat, abyste se voleb zúčastnili.”
You can do this on Facebook or Instagram directly from any political or social issue ad or through each platform's ad settings. Here’s what it looks like on Facebook: https://t.co/UN6CzUb1Kj pic.twitter.com/wMXxxw1WXB