Vánoční kampaň z londýnského metra zvyšuje povědomí o barvosleposti

1. 12. 2021 | Petr Michl
Víte, že barvoslepý je třeba Mark Zuckerberg nebo princ William? Billboardy společnosti Enchroma ukazují cestujícím v londýnském metru, o co přicházejí. Například o symboly Vánoc nebo dokonce i o pivo v této sérii reklam.

 

Barvoslepost není zase tak raritní, jak si lidé myslí. Je ve svém rozšíření dosti „genderově diskriminační“. Postihuje sice „jen“ 1 z 200 žen, ale u mužů ji pociťuje 1 z 12. Dle organizace Colour Blind Awareness to dělá 350 milionů lidí na světě, kteří mají problém rozpoznat barvy.

Společnost Enchroma, která vyrábí brýle, jež pomáhají lidem s  barvoslepostí vidět celé spektrum barev, zveřejnila sérii venkovních reklam vystavených v londýnském metru. Tato kampaň je přes zdravotní téma vánoční, ukazuje totiž to, čeho se barvoslepí musí o svátcích vzdát. Neoslovuje přímo je, ale naopak jejich blízké a obecně veřejnost, která nemusí mít o podstatě tohoto zdravotního stavu představu. Barvoslepí mohou mít například problém rozeznat červenou od zelené. U billboardu s červeným pozadím a zeleným losem pak je slogan: „Pět z vašich přátel ho nemůže vidět.“

Pět z vašich přátel nevidí Santu,“ říká další slogan, u kterého je hlavní postava anglosaských Vánoc vyvedena v červené na zeleném podkladu.

I necitelné Čechy pak musí zamrzet, že barvoslepý nemusí vidět ani pivo na následujícím billboardu. „Tragédie,“ jak poznamenává sub-claim.

Vše má ovšem řešení, které je nabízené přímo na billboardech, na kterých se Enchroma prezentuje jako „Číslo 1 v brýlích na barvoslepost“ a vyzývá: „Dejte dar barvy“.

Billboardy jsou k vidění ve stanicích metra King's Cross, Victoria, Waterloo, Euston a Liverpool Street. Mají přitom oslovit blízké 381 tisíc barvoslepých lidí, kteří žijí v Londýně, a potenciálně i další od 3 milionů žijících na území Velké Británie.

Zdroje: Mediatel, Enchroma

Sdílejte tento článek:
Podobné články: