Vánoční výdělky obchodníků nebudou tristní jako ty loňské

13. 12. 2010 | ATM
Vánonoční nákupy ještě nedosáhly svého vrcholu, ale již teď je jasné, že celkové výdělky za rok 2010 budou uspokojivější, než tomu bylo v loňském roce. Dokázal to i třetí adventní víkend - prodeje potravin, hraček, elektroniky, kosmetiky, léků a léčebných doplňků stouply o desítky procent.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Vánonoční nákupy ještě nedosáhly svého vrcholu, ale již teď je jasné, že celkové výdělky za rok 2010 budou uspokojivější, než tomu bylo v loňském roce. Dokázal to i třetí adventní víkend - prodeje potravin, hraček, elektroniky, kosmetiky, léků a léčebných doplňků stouply o desítky procent. Nárůst tržeb i zákazníků hlásí všechny významné obchodní řetězce - Tesco, Ahold, REWE i Globus.

"Letošní Vánoce, přestože se odehrávají ještě za dozvuku finanční krize, plundrující peněženky českých domácností, budou stran prodejů podobné spíše těm v roce 2008," míní marketingový odborník Petr Kučera. "Lidé se lépe naučili hospodařit se svými omezenými příjmy, nebyli zaskočeni ořezáním vánočních odměn nebo prémií a vánoční dárky se pro ně staly jednou z rozpočtových priorit." Kučera zároveň upozorňuje, že chuť nakupovat byla podpořena také kampaněmi řetězců - respektive jejich umírněností.

"V letošním roce se jedná spíše o střídmé pobízení k nákupu," upozorňuje Kučera. "Akce podpory prodeje jsou efektivnější a lépe nastavené. Více se pracuje s elementem věrnostních programů. Za nárůstem prodejů podle mého názoru paradoxně stojí také omezení opulentní vánoční výzdoby, kterou známe z předkrizových dob." Podle Kučery totiž zákazník raději koupí zboží "za lednové ceny" již v prosinci, než zboží v rámci "vánoční akce". Důvodem má být nedůvěra, kterou zákazníci k nejrůznějším vánočním nabídkám chovají.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: