Vietnamské služby mají v ČR svoji pozici na trhu

18. 2. 2010 | ITO
Ještě před lety se v Česku podnikajícím Vietnamcům mnozí smáli. Nakupovat u nich se stalo synonymem získání zboží na jedno použití, na které je i cena v řádu desetikorun příliš vysoká. Jenže v průběhu let se z Vietnamských obchodníků a poskytovatelů služeb stala běžná součást českých maloměst a jejich služby si našly svoji specifickou cílovou skupinu.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Ještě před lety se v Česku podnikajícím Vietnamcům mnozí smáli. Nakupovat u nich se stalo synonymem získání zboží na jedno použití, na které je i cena v řádu desetikorun příliš vysoká. Jenže v průběhu let se z Vietnamských obchodníků a poskytovatelů služeb stala běžná součást českých maloměst a jejich služby si našly svoji specifickou cílovou skupinu.
"U zákazníků takzvaných 'Vietnamek' se paradoxně setkáváme s názorem, že jim vyhovuje jednoduchost celých zařízení. Žádná reklama, žádné marketingové obstrukce. Navíc v nich platí víc než kde jinde "náš zákazník, náš pán"," vysvětluje Jindřich Černý, nezávislý marketingový analytik.
Navíc Vietnamci se neprosazují pouze v oblasti potravinářství a trhového prodeje. Svoji pevnou pozici si během chvíle byli schopni vybudovat i v oblasti kosmetické péče. Kromě kadeřnických salónů se stále častě objevují i nehtová studia, tentokrát již plně profesionálně. Přestože mají téměř poloviční ceny oproti konkurenčním firmám, původní kořeny "z tržnice" byste u nich hledali marně.
Vietnamci patří k nejčastěji podnikajícím lidem v České republice. Živnostenský list vlastní skoro polovina všech registrovaných Vietnamců v ČR. Podobný počet z nich v České republice pobývá déle než pět let.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: