VLC nabídne automatické titulky zdarma ve 100 jazycích

14. 1. 2025 | Petr Michl
Open-source mediální přehrávač VLC tu je už bezmála 3 dekády. To ale neznamená, že není schopen inovací. Nově nabídne možnost tvorby automatických titulků k videím zdarma a v offline režimu.


Zdroj: VLC / Microsoft Store

Titulky se staly nezbytnou součástí videí v sociálních médiích. Jejich automatická tvorba s pomocí AI je pak velkým pomocníkem kohokoliv, kdo je musí tvořit. Populární open-source multimediální přehrávač VLC představil na největším světovém veletrhu spotřební elektroniky, CES, funkci, která potěší uživatele a zarmoutí vedení řady placených nástrojů. V podání VLC budou totiž titulky zdarma, stejně jako je od počátku i samotný přehrávač.

Ten byl uveden na trh již v roce 1996 společností VideoLan a nedávno dosáhl na metu kumulovaných 6 miliard stažení. S jeho open-source charakteristikou souvisí, že nemá zrovna nejmodernější grafiku rozhraní. Ale prostě funguje. A to by mělo platit i pro jeho nabídku automatických titulků zdarma z více než 100 jazyků. Jejich tvoření přitom nástroj dokáže v reálném čase při přehrávání videa, a navíc nepotřebuje ani přístup k internetu.  

Na Redditu si nyní můžete přečíst zkušenosti těch, co se s ním setkali již v testovací fázi. Offline režim fungování AI je spojen obvykle s většími nároky na výkon počítače, v případě velké zásoby jazykových korpusů také s potřebou nemalého objemu dat. Dle zkušenosti jednoho z diskutujících ale titulky zvládl vytvořit i Macbook z roku 2012 a stažená data k vybraným jazykům (tedy ne ke všem 100) zabírají jednotky gigabajtů. Titulky jsou překládané s pomocí Whisper.cpp, což je rychlejší verze populárního „speech-to-text“ AI nástroje. Ten přitom zvládá češtinu a výrazně se v ní zlepšil ve srovnání se situací před rokem, kdy při přepisu audia někdy doslova vymýšlel nový slovanský jazyk. Nyní by to mělo být lepší, téměř jistě ve srovnání s úrovní automatických titulků na YouTube.   

Zástupci VLC neuvedli přesný termín, kdy plánují tuto funkci zavést. Už teď je ale jasné, že se je, na co těšit. 

 

 

Tip redakce

S novým rokem potřebujete jinou posilovnu než tu, ve které se zvedají činky. Vylepšete své AI dovednosti.

První letošní konference MARKETING MEETING se zaměří na to, jak využít umělou inteligenci a její nástroje při tvorbě marketingového obsahu značek. Čekají vás praktické tipy a know-how pro každodenní praxi, a to vše během šesti přednášek od inspirativních a zkušených speakerů.

Co vás bude čekat?

  • Kreativa na steroidech: Jak efektivně zapojit AI do vašeho kreativního procesu – od hledání insightů, přes tvorbu silného kreativního briefu až po finální exekuci? To předvedou Nikola Foktová a Zdeněk Bašus z Leo Burnett & MSL.
  • Fantastické AI nástroje a kde je najít? Michal Bubeníček z Etnetera Motion ukáže, jaké technologie vám mohou ušetřit čas, zvýšit efektivitu a posunout kampaně na novou úroveň. Těšte se na praktické tipy a konkrétní ukázky, které můžete začít hned používat.
  • Texty a AI – perfektní kombinace? Osvědčené tipy pro tvorbu textů s AI (a kdy se na to naopak vykašlat) ukáže copywriterka Oldřiška Hradcová z agentury Včeliště.
  • AI tvoří, právo boří? Průvodce minovým polem generovaného obsahu si pro vás přichystala právnička Petra Stupková z Legitas. Zaměří se na právní nástrahy spojené s užíváním generovaného obsahu: od autorských práv a ochrany osobnosti až po GDPR a odpovědnost za škodu.
  • Umělá inteligence  se nevyhýbá ani sociálním sítím. Vítězslav Klement z Lost Bunny Communication ukáže, jak vám může AI pomoci s komunikací vaší firmy na sociálních sítích. A jestli je to opravdu pomoc.
  • AI vychytávky v Canvě. Na této respektované platformě najdete řadu AI nástrojů na jednom místě. Které to jsou a jak je můžete využít, se dozvíte v přednášce Davida Svobody, držitele prestižního titulu Canva Verified Expert, plné překvapivých informací a praktických tipů.


Nechte si poradit, jak s AI tvořit obsah efektivně, kreativně a legálně! Už za týden ve čtvrtek 23. ledna.

Kompletní program i možnost registrace najdete ZDE.

Štítky dokumentu: AI

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: