Vylepšené měření konverzí na Facebooku může vést k nižší ceně reklamy
K tomu, aby inzerenti zadávali na největší sociální síti světa více reklam potřebují především výsledky. Pokud nemají přesná data o tom, jak přínosné jsou jednotlivé kampaně pro jejich společnost, nemají zájem do takových akcí investovat. Facebook proto teď v beta verzi testuje vylepšený prvek na měření konverzí, které by měl mít i dopad na snížení nákladů za zobrazení reklamy. Do ostrého provozu by tato funkce měla vejít na konci listopadu.
Konverze je ukazatelem efektivity reklamní kampaně. Jedná se o akci, kterou společnost chce, aby uživatel na stránkách provedl. Může se jednat o registraci, přihlášení k odběru newsletteru nebo o objednání zboží.
Větší důraz na konverze by měl zajistit i vylepšení v oblasti platby za CPM (Cost per Mille = cena za tisíc zobrazení reklamy). Pro CPM je mimo jiné důležité počítání pro jednotlivé cílové skupiny, díky lepšímu cílení, se uživatelům Facebooku mohou zobrazovat jen relevantní reklamy a pro obchodníky to znamená větší šanci na zisk.
K měření konverzí je třeba měřících kódů, ty díky Facebooku budou moci inzerenti vložit na jakoukoli svoji webou stránku a pozorovat tak, kolik lidí se tam dostane díky reklamě na Facebooku. Konverze pak budou moci sledovat v rámci reklamního manageru na Facebooku. Na základě těchto dat pak Facebook upraví i cílové skupiny pro CPM reklamy. V beta verzi byly tyto nové reklamní vychytávky zpřístupněny obchodu fab.com a ten díky sledování konverzí ušetřil 39 % na reklamních nákladech na CPM.
Zdroj: www.allfacebook.com