WebTop100 podcast: s Janem Vetyškou z APEK o stavu české e-commerce
Role Asociace pro elektronickou komerci (APEK) se v průběhu času výrazně měnila. Jestliže v roce 2006 asociace komunikovala především směrem k zákazníkům a edukovala je, jak nakupovat na internetu a jak se nenechat napálit, dnes je tato komunikační linka o dost užší. Silnější roli hraje APEK naopak vůči obchodníkům, pro které pořádá pravidelné semináře a vzdělávací akce a provádí je labyrintem čím dál zamotanějších pravidel týkajících se e-commerce odvětví.
Jan Vetyška je u toho déle než 17 let. A je také u čím dál intenzivnější komunikace se státní správou, která bobtná společně s vlivem e-commerce na HDP a kulminovala během zavádění EET a pandemie Covidu. „My jsme prostě připraveni rychle reagovat a řešit nastalé problémy, ať už jde o přístup k nové právní normě, nebo o nenadálou situaci,” říká v rozhovoru Jan Vetyškam a dodává: „Za Covidu jsme například řešili to, že v zavřených obchodních centrech zamrzlo desítky tisíc balíčků, protože se jaksi pozapomnělo na to, že nejvíc výdejních míst je právě v těchto centrech.”
V rámci rozhovoru se dále věnujeme stavu českého e-commerce, na který má Jan Vetyška poměrně kategorický názor: „V Čechách jsme prakticky ve všem absolutní špička. Nabízíme kvalitní služby, rychlost dodání je absolutně nadstandardní a dost často se stává, že jsme inspirací pro ostatní země,” říká.
-
- Jak moc si česká e-commerce scéna rozmazlila zákazníky?
- Kam směřují logistické procesy?
- V čem spočívají specifika tuzemské scény?
- Jak dopadla Česká pošta v testovacích nákupech, které APEK pravidelně realizuje?
To a mnohem více se dozvíte v našem podcastu, k jehož poslechu vás srdečně zveme.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.
Tip redakce
Do WebTop100 podcastu zavítal také CEO e-shopu se spodním prádlem Trenýrkárna.cz, Ruslan Skopal. Ruslan Skopal se svým společníkem Adamem Rožánkem sbírali první podnikatelské zkušenosti jako přeprodejci asijského zboží především prostřednictvím online tržišť. V roce 2012 se rozhodli odkoupit e-shop Trenýrkárna.cz od tehdejšího vlastníka a tou dobou je také datován počátek raketového růstu jejich byznysu.
V podcastu mimo jiné řešíme tato témata:
-
- podnikatelské začátky
- značka Trenýrkárna a její rozvoj
- privátní výroba
- přístup k (nejen) digitálnímu marketingu a jeho proměny v čase
- vyrovnávání se s ekonomickým ochlazením
- investor a s ním spojený rozmach do zahraničí
- specifika práce pro Trenýrkárnu a vývoj Ruslanovy role
Užijte si příjemný poslech inspirativního a velmi otevřeného rozhovoru.
Rozhovor najdete také na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.