WebTop100 podcast: s obchodním ředitelem Googlu, Františkem Štruplem
František Štrupl svou kariéru začínal jako account manager v agentuře H1.cz, odkud už před cca deseti lety přestoupil právě do Googlu, kde se od začátku věnuje velkým hráčům v e-commerce retailu. Nový WebTop100 podcast je pak především o tom, jak se se tento segment i poskytované služby Googlu za tu dobu vyvíjí.
O Googlu se mluví jako o zlaté kleci, která se jen tak neopouští. Dle Františka Štrupla za jeho dlouhým angažmá ale stojí i jeho jiné výhody:
„Google je pro mě především definicí možnosti se neustále učit nové věci. Jsem tam sice deset let, ale ta práce se ani za takovou dobu nestala monotónní. Baví mě i ten celospolečenský vliv, ale zároveň se cítím stále jako v nějakém start-upu.”
Jak je známo, Česká republika je zemí, která se pro e-commerce nadechla tak mohutně, že je u nás největší počet e-shopů na jednoho obyvatele na světě. Podle Františka Štrupla je to zapříčíněno pokročilou úrovní technického vzdělávání, které usnadňuje mladým podnikatelům orientaci při vstupu do e-commerce. Paradoxně ale zatím neumíme svůj ohromný potenciál vyvážet za hranice. Daří se to pouze jednotkám hráčů a podle Františka v této oblasti tkví velká příležitost ke zlepšení. „Podíl tradičního průmyslu na ekonomice se v poslední době moc nemění, vidím příležitost v tom, že e-commerce na sebe převezme výrazně větší poměr HDP, ale nestane se to bez toho, aniž bychom ty naše skills dokázali vyvážet,” dodává František Štrupl v rozhorovu.
Přes veškerý e-commerce hype, který proběhl především v posledních dvou letech, to rozhodně není o tom, že bychom se finálně přesouvali z offline prostředí do toho onlinového. „Budoucnost je ve správně vyváženém omnichannel přístupu, což se v posledních letech daří aplikovat do praxe třeba Sportissimu nebo Datartu,” říká František.
Poslechněte si celý rozhovor a dále se mimo jiné dozvíte:
- Jak Google podporuje české podnikatele v expanzi do zahraničí
- Jaké jsou byznysové trendy v e-commerce
- Vztah Googlu k agenturám a specialistům
- Co pro trh znamená pokračující automatizace reklamních platforem
- Jak se mění chování cílových skupin
Přejeme příjemný poslech
Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.
Tip redakce
Ctirad Sára se k módnímu odvětví dostal už na počátku své kariéry, kdy se živil jako fotograf. Fotografie byla částečně disciplínou, která mu umožňovala prezentovat veřejnosti kus své tvůrčí duše. Touha vytvářet přece jen něco hmotnějšího a záliba v módních trendech pak položila základ k tvorbě prvních konceptů dřevěných motýlků pro muže a založení značky BeWooden.
V podcastu mimo jiné rozebíráme:
- Vznik, rozvoj a klíčové momenty BeWooden
- Přístup k řízení firmy
- Kreativní proces a zdroj inspirace pro výrobu nových produktů
- Nejdůležitější komunikační kanály
- PR a community management
- Plány do budoucna
Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.