WhatsApp oficiálně spouští aplikaci a profily pro firmy
WhatsApp v červenci loňského roku oznámil, že má přes 1 miliardu aktivních uživatelů každý den. To je ohromující číslo, chatovací aplikace ovšem přesto pořádně nevydělává. Změnit to může novinka v podobě účtů pro firmy.
V září oznamované vylepšení se stalo realitou a Android aplikace pro firmy nyní startuje v USA, Velké Británii, Mexiku, Itálii a Indonésii. Zcela globální roll out ovšem není daleko, má přijít v několika následujících týdnech. Podrobnosti o aplikaci pro iOS bohužel zatím nejsou známy.
Firmy se mohou těšit na:
Business profily: Mohou pomoci lidem najít užitečné informace jako otevírací dobu, popis podniku, adresu, webovou stránku či kontakty.
Nástroje pro zasílání zpráv: Zatím budou možnosti poměrně základní, lze nastavit automatickou uvítací odpověď a i takovou, která se odešle na dotaz zákazníka, když nebudete k dispozici.
Statistiky zpráv: Nečekejte nic přeborného zatím jde jen o základní metriky jako počet zpráv.
WhatsApp Web: Firmy budou moci ze svého WhatsApp Business účtu obsluhovat komunikaci se zákazníky i z desktopu.
Primární výhodou pro podniky bude pochopitelně to, že tak budou moci být rozpoznány a že s nimi budou moci uživatelé WhatsAppu komunikovat v rámci aplikace tak, jak jsou zvyklí. Uživatelům pochopitelně zůstává plná kontrola nad svými zprávami s možností zablokovat jakýkoliv účet, včetně toho firemního.
Zklamáním je, že není zatím dostupná žádná integrace pro chatboty, jako to nabízí Messenger. Jeho verze pro podniky ale vyšla už v roce 2015. Nejpokročilejší funkcí WhatsAppu pro podniky jsou zatím rychlé odpovědi. Ty dle blogu WhatsAppu fungují tak, že lze v komunikaci nastavit delší odpověď jen napsáním „spouštěcího slova". Například na slovo „hodiny" může být navázáno: „Dobrý den, máme otevřeno každý den od 11 do 24 hodin. Budeme se těšit na vaši návštěvu."
Na další zlepšení si musíme ještě počkat, jistě ale přijdou. WhatsApp již v létě sliboval, že přijde s verzí firemní účtu pro zákaznickou péči vytvořenou pro velké podniky. A ta bude placená. Facebook kupoval WhatsApp za 19 miliard dolarů a musí se mu začít splácet. Firemní účty jsou pro to ideální příležitostí. Na velkých trzích v zemích, jako jsou Indie nebo Brazílie, prý už nyní WhatsApp pomáhá 80 % firem s komunikací se zákazníky.
Zdroje: WhatsApp Blog, The Verge