WhatsApp přinese business verzi aplikace. Velké korporace za ni zaplatí
- Jak tvořit atraktivní obsah?
- Jak zaujmout v sociálních médiích?
- Jak zesilovat vliv u zákazníků?
- Jak využívat ambasadory značky?
WhatsApp konečně směřuje ke zpeněžení svých služeb. Připravuje placenou možnost využívání business účtů, které umožní firmám lépe a přímo komunikovat se svými zákazníky. Malým a středním firmám pak nabídne bezplatnou verzi aplikace.
Podle vyjádření společnosti bude WhatsApp Business primárně určen pro malé a střední podniky, které nyní pro komunikaci se svými zákazníky používají WhatsApp účty určené pro jednotlivce. Na svém blogu společnost WhatsApp uvádí:
„Stále více lidí používá také WhatsApp na komunikaci se společnostmi, o které mají zájem. Mnoho z těchto propojení se uskutečňuje každý den, ať už někdo posílá svou objednávku do místní pekárny nebo si prohlíží nejnovější trendy v obchodech s oblečením. Způsob, jakým se to nyní děje, je však nepraktický.“
WhatsApp Business by měl firmám přinést tři hlavní výhody:
- Ověřené firmy u svého účtu zelený odznak důvěryhodnosti, který známe v modré podobě z Facebooku.
- Firmy si budou moci vytvořit profil společnosti s informacemi, jako je adresa, pracovní doba, popis produktu nebo služby.
- WhatsApp Business usnadní hromadné i individuální konverzace zákazníky.
Pro větší společnosti s globálním dosahem a zákazníky po celém světě, jako jsou letecké společnosti, stránky elektronického obchodu a banky, WhatsApp momentálně vytváří a testuje komplexní podniková řešení. Služby těmto velkým společnostem ale plánuje WhatsApp do budoucna zpeněžit. Provozní ředitel společnosti Whatss App Matt Idema serveru Wall Street Journal řekl:
„Nástroje a služby určené pro velké korporace jako jsou letecké společnosti nebo banky budou v budoucnu každopádně placené. Přesný model monetizace jsme ale zatím ještě neurčili.“
Mezi služby, které by mohly být v placené verzi k dispozici, patří například možnost vytvoření více správcovských přístupů k jednomu WhatsApp účtu, posílání hromadných zpráv na velmi velké skupiny uživatelů, používání chat botů nebo možnost zprostředkování elektronických obchodních transakcí. Podle WhatsAppu pak budou moci velké firmy aplikaci používat k poskytování užitečných oznámení zákazníkům, jako jsou časy odletů, potvrzení o doručení a další informace.
Zdroj: TechCrunch, WhatsApp, Wall Street Journal