Young Lions budou mít nový rozvrh i kategorie PR a Marketers

19. 3. 2018 | redakce
Soutěž pro mladé kreativce, která je může vyšvihnout až na Cannes Lions, zavedla letos nové pořádky. Bude mít příznivější rozvrh pro soutěžící. Kategorie Cyber se mění na Digital a nebude jen o strategii pro sociální média, ale pro celé digitální prostředí. V nová kategorii Marketers budou mít účastníci za úkol použít svou značku/firmu a navrhnout nový produkt nebo službu, který řeší výzvu briefované organizace.



Prestižní soutěž a vzdělávací akce pro mladé profesionály zabývající se komunikací značek ” letos přináší velkou porci novinek a změn. Bude soutěžit v pěti kategoriích – byla přidána kategorie PR a poprvé se proběhne i kategorie Marketers. Kategorie Cyber je nově přejmenována na Digital a změny nastaly i v kategoriích Print a Media. Všechny kategorie se budou briefovat během jednoho dne v pátek 13. dubna. Tréninkový kemp pro oceněné se rozšiřuje na tři dny.  

Již po desáté pořádá tuto soutěž René Jež ze společnosti Lionhearted. Dvoučlenné týmy mají 24 hodin od vyslechnutí zadání po jeho zpracování. Zadání jsou obvykle zaměřena na charity, neziskové organizace nebo všeobecně prospěšné myšlenky. Podle typu kategorie jsou odlišné výstupy. Tato soutěž rozvíjí účastníky jak z hlediska profesního, tak osobnostního. Klíčovou součástí jsou tzv. Feedback sessions, kde porotci vysvětlují, na základě čeho vybrali vítěze a jsou připraveni rozebrat každou práci s každým účastníkem. René Jež vysvětluje: „Tímto způsobem pomáháme mladým tvůrcům lépe přemýšlet, jak kreativně tak kriticky. Chceme, aby vznikal dialog mezi porotci a účastníky a vedl všechny k tomu, vytvářet komunikační řešení, které fungují lépe.”

Kategorie Cyber se mění na Digital a tím se otevírá mnohem širšímu počtu účastníků. Místo návrhu kreativní kampaně v sociálních sítích se odevzdává návrh kreativní kampaně využívají digitální prostředí.

V kategorii Print se k vytvořenému inzerátu nově píše i vysvětlení popisující kontext, insight a strategii. V kategorii Media k navrhované inovativní komunikační strategii, vyjádřené v prezentaci na deset slidů v PowerPointu, přibývá psané vysvětlení na maximálně 450 slov popisující kreativní myšlenku/insight, strategii a exekuci.

Soutěžící následně mají pět minut na prezentaci před porotou a pět minut na dotazy poroty. V kategorii Marketers mají účastníci za úkol použít svou značku/firmu a navrhnout nový produkt nebo službu, který řeší výzvu briefované organizace. Na tomto základě zpracují prezentaci na deset slidů a jednostránkový brief na kampaň pro tento produkt nebo službu. Pak jdou také na pět minut před porotu. 

Úplně poprvé bude v Česku otevřena kategorie PR. V této kategorii mají soutěžící za úkol navrhnout PR kampaň a odevzdat prezentaci na deset slidů a psané vysvětlení v rozsahu maximálně 450 slov popisující kreativní myšlenku, strategii a exekuci. Následně také prezentují před porotou. René Jež, ředitel soutěže říká: „PR v dnešním světě považuji za velmi účinný a čím dál důležitější nástroj pro komunikaci značek, takže rozvíjet talent mladých odborníků na PR dává velký smysl. Díky entuziazmu Alžběty Fridrichové jsme se do toho letos pustili.” Ředitelka ADison, Alžběta Fridrichová, k tomu říká: „Soutěží Young Lions jsem si před několika lety sama prošla a považuji ji za skvělou možnost, jak poměřit síly s ostatními. Je to soutěž, která vás nutí kreativně přemýšlet v krátkém časovém limitu.” Agentura ADison se také proto stala hlavním partnerem této kategorie


Časový harmonogram Young Lions

Samotná soutěž má i nový časový rozvrh – všechny kategorie se budou briefovat v jednom dni, a to v pátek, a návrhy se budou odevzdávat v sobotu. V navazujícím týdnu bude každý den věnovaný jedné kategorii – prezentacím, zasedání poroty a vyhlášení vítězů spojeném s feedback session. Tato změna vychází vstříc zejména potřebám menších agentur a účastníků, pro které je složité uvolnit se na více pracovních dní z práce. Soutěžícím by měla poskytnout větší klid na samotnou soutěž.

Vítězové budou v červnu reprezentovat Českou republiku ve světovém finále v Cannes, které se koná jako součást nejvýznamnějšího festivalu kreativity Cannes Lions. České kolo soutěže proběhne 13. - 20. dubna 2018, Winners camp pak 25. - 27. května. Celá akce se koná v Impact HUBu v Praze. Uzávěrka přihlášek je ve čtvrtek 29. března. Přihlásit se jde přímo na webu soutěže www.younglions.cz. Soutěžící musí být narozeni 22. června 1987 a později.

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: