Youtube marketing na vzestupu – Značky začnou více přizpůsobovat své kanály aplikacemi
Youtube není jen o vtipných virálních videích a klipech kapel. Již nějakou dobu je významným komunikačním prostředkem značek. Mnoho z firemních YT kanálů má statisíce přihlášených uživatelů a stovky milionů zhlédnutí, přesto brandy příliš nevyužívají možností jejich přizpůsobení.
To chce změnit Buddy Media, společnost zabývající se marketingem na Facebooku a dalších digitálních platformách pro 600 z největších světových značek. Právě díky tomu se dá očekávat velká změna. Již existují agentury, které se o něco podobného snaží (dosud nejvýraznější thismoment nabízí vytvoření mediálních galerií, využití flash technologie, jazykovou lokalizací a další služby, do hry přizpůsobení YT kanálů vstoupila minulý týden i s. Wildfire), přesto by měl důraz na aplikace a počet silných brandů pod křídly Buddy Media výrazně zamíchat s přístupem značek k YouTube prezentaci obecně.
Donedávna mohli správci kanálů publikovat videa a playlisty, nemohli však využít aplikací. Buddy Media plánuje zavedené pořádky výrazně změnit. Díky aplikacím mohou kanály značně vylepšit vzhled svých video přehrávačů, zobrazit RSS feedy Twitteru či jiného obsahu, ukázat produktové galerie, nechat uživatele o něčem hlasovat. Nelze vyloučit, že Youtube brzy zaplní i jednoduché brandované hry.
Jaký to může mít dopad? Po umožnění aplikací na Facebooku narostly marketingové výdaje firem dvakrát. Youtube je přitom čím dál atraktivnějším polem pro marketéry sám o sobě. V lednu tohoto roku se mohl YT chlubit 4 miliardami zhlédnutí videí za den, v květnu 2011 to byly přitom „jenom“ 3 miliardy zhlédnutí. YT je samozřejmě především „hřištěm“ vysoce ceněné mladé cílové skupiny. Do karet streamování videí hraje i postupující rozvoj širokopásmového připojení. I proto se čím dál více zvyšuje počet i cena reklam běžících před samotným video obsahem.
Lepší využívání YT kanálů a jejich přizpůsobení pomocí aplikací může značkám přinést další benefity. V době sociálních médií totiž již nestačí lidem pouze vysílat obsah, je potřeba nalézat cesty k jejich většímu zapojení.
Zdroj: www.techcrunch.com, www.prnewswire.com, www.buddymedia.com