YouTube Masthead nově i na televizních obrazovkách
Chytré televize čím dál více pronikají do českých domácností. Lidé na nich sledují běžný televizní program, nabídku video on demand služeb typu Netflix či HBO, ale také YouTube. Jsou to přesně tyto změny v chování diváku, které z YouTube dělají největší streamovací platformu podporovanou reklamami, co do zásahu i stráveného času (Comscore: State of OTT. 2018), a z televizních obrazovek nejrychleji rostoucí zařízení v rámci YouTube. V loňském roce na nich uživatelé denně trávili 250 milionů hodin. To představuje pro marketéry úplně nové možnosti rozšíření zásahu. Nově budou mít možnost oslovit všechny, co otevřou na televizní obrazovce aplikaci YouTube, a to formátem Masthead.
Masthead se bude po pár sekundách automaticky přehrávat i na všech kompatibilních zařízeních. To společně s umístěním na domovské stránce zajistí, že kreativa značek bude i na televizní obrazovce v centru pozornosti. Masthead obsahuje video a zároveň informační panel nebo panel s animací Flash nebo obrázkem. V rozhýbané podobě vám ho představí tento GIF.
Pomocí této globálně dostupné funkce mohou marketéři nakupovat YouTube Masthead na televizích na základě pevně stanovené ceny za tisíc zobrazení (CPM) a upravovat publikum, kterému chtějí reklamu zobrazovat. Stejně jako u Mastheadů na základě CPM na domovských stránkách na desktopech a mobilech se bude prodávat jako rezervované umístění médií, které umožní značkám přitáhnout pozornost v termínech, které jim nejvíce vyhovují. Mohou se nakupovat v rámci balíčku pro různá zařízení i pouze pro TV.