Začala válka o trh s elektronickými knihami

18. 2. 2010 | IKE
Jakmile Apple ohlásil příchod svého tabletu, bylo všem jasné, že produkt bude mít dopad na celý trh s přenosnými počítači. Když ovšem vyšlo najevo, že iPad bude výrobce mimo jiné představovat jako výrobek pro četbu elektronických knih, pozornost se strhla právě k tomu segmentu, kterému dlouhodobě kraluje Kindle od Amazonu. A země se začala otřásat.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Jakmile Apple ohlásil příchod svého tabletu, bylo všem jasné, že produkt bude mít dopad na celý trh s přenosnými počítači. Když ovšem začalo být jasné, že iPad bude výrobce mimo jiné představovat jako výrobek pro četbu elektronických knih, pozornost se strhla k právě k tomu segmentu, kterému dlouhodobě kraluje Kindle od Amazonu. A země se začala otřásat.
A teď konečně začíná být jasné, jakým směrem se bude situace na trhu elektronických knih vyvíjet. Zatímco Amazon si držel pro Kindle strategii nákupu knih za zlevněné ceny (většinou za baťovských 9,99 dolaru), Apple oznámil, že s něčím takovým jeho uživatelé v iBookstore počítat nemají.
Na základě toho pak někteří velcí vydavatelé zatlačili na Amazon a vynutili si nový způsob prodeje jejich děl. S vyšší marží a tím i vyšší cenou pro koncového uživatele. Ta v mnohých případech narostla až o 50 %.
A nyní se ukazuje, že Apple chystá další vpád do týla. New York Times zjistily, že Apple pravděpodobně uzavřel smlouvy s vydavateli a může pro bestsellery zajistit nižší koncovou cenu, než jakou teď nabízí Amazon.
Pokud se to prokáže, čtenář na tom vydělá. A Apple také, protože by to znamenalo, že dokázal vydavatelství přetáhnout na svou stranu.

Štítky dokumentu: Mobilní zařízení

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: