Zjistěte, co si myslí Instagram o vašich preferencích reklam

10. 6. 2019 | Petr Michl
Nově dostupná možnost prohlédnout si vlastní reklamní preference vede mnoho lidí k rozčarování. Může být Instagram až tak vedle?
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

S možností prohlédnout si své „Zájmy týkající se reklam"  poněkud padá aura laserově přesného cílení na základě socio-demografických údajů. Instagram toho na vás ví pravděpodobně o dost méně, než jste si mysleli.

Možnost správy preferencí reklam (ads preferences) není nic nového pod sluncem. Na Googlu nebo Facebooku se na ně můžete podívat a upravit je pěkně dlouhou dobu. Až nyní je tato možnost dostupná na Instagramu. Překvapení z toho, co všechno si na základě zhlédnutého obsahu Instagram o uživatelích myslí, vyvolalo vlnu příspěvků v sociálních médiích. A v mnohém vyjadřují rozčarování nad tím, kde na to ten Instagram přišel.

Prvně si pojďme vysvětlit, jak se k daným informacím můžete dostat:

  • U detailu svého osobního profilu klikněte na „Nastavení" (pozor je schováno s velkým odstupem na dolní liště).

  • Další položkou k rozkliknutí je „Zabezpečení".

  • V něm nalezněte „Přístup k datům".

  • A nyní se dostáváme do finále, zbývá otevřít v sekci „Reklamy" položku „Zájmy týkající se reklam".  


První 3 kroky znázorňuje následující obrázek.

A nyní můžete sami posoudit, jak odhad Instagramu hodnotíte. Pro zajímavost: printscreen níže ukazuje mé preference (autora článku, pozn. red.) dle Instagramu. V mnohém odpovídají, ale v několika případech jsou mimo. Nepiju víno, nemám v oblibě kočky, vůbec netuším, co je „Brother of Italy", nechápu položky „Hotel Tel Aviv", „Textilie" nebo „Hotel Manager". Naopak vím například, že „jezevčík" se dostal mezi zájmy na základě jednoho nedávno zalajkovaného příspěvku kamaráda s hashtagem #dachshund.

Rozčarování od jiných dokazují následující tweety.

Štítky dokumentu: Instagram Reklama online

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: