Zlatou pecku pohltila digitální železná opona
Tento týden patřil také slavnostnímu vyhlášení 23. ročníku soutěže kreativity v české i slovenské reklamě Zlatá pecka 2017. Ocenění pro nejlepší kampaň, stejně jako poprvé vyhlašovanou cenu akademické poroty Vysoké školy kreativní komunikace, získala agentura Triad Advertising za kampaň 17. november pro O2 Slovakia. Slovenský TELCO operátor s ní reagoval na smutný fakt, že polovina mladých Slováků neví, proč se slaví 17. listopadu svátek a co se v roce 1989 stalo. Operátor O2 tak vytvořil loni na ono datum digitální železnou oponu.
Ta uživatele internetu nepouštěla na zahraniční webové stránky, tedy například na ty, jejichž URL končily příponou .com nebo .eu. Na pár kliků se k nim uživatelé nakonec dostali, ale ne dříve než si připomněli, že před pádem železné opony nebylo vycestovat do zahraničí zdaleka tak jednoduché a někdy to bylo dokonce i nemožné.
Dokonce i návštěvníci, kteří přejížděli státní hranici fyzicky, dostali připomenutí tohoto faktu v SMS, která jinak připomínala jen jiné sazby v rámci roamingu.
Video s případovou studií si prohlédněte níže.
Když se nad tím zamyslíte hlouběji, jednalo se alespoň na první pohled o čiré bláznovství. Mobilní operátoři obecně nepatří k typu firem, které by měli zákazníci rádi. Někdy je dokonce nenávidí. Děje se tak, když se podívají na svou fakturu, když nefungují telefonní služby a výjimkou není ani potýkání se s pomalým a zejména pak nefunkčním internetem. V duchu pak lidé křičí: „Platím jim majlant. Jen jsem se chtěl podívat na tento e-mail a ono to nejde!“
Když náležíte do kategorie „utility“ a vaše služba nejde, sympatie či pochopení naleznete těžko. Přesto se v O2 Slovakia rozhodli upřít zákazníkům okamžitý přístup k internetu a ještě je u toho mentorovat, dát jim lekci, kterou by měli slyšet. Zákaznicí to přes to všechno přijali pozitivně a O2 Slovakia mělo alespoň na nějakou dobu status hrdiny s dobrými nápady.
Tato kampaň nezískala kreativní cenu poprvé. Loni za ní obdržela agentura Triad Advertising na Slovensku cenu Zlatý Klinec za nejlepší kampaň roku, na mezinárodní soutěži Golden Drum v slovinské Portoroži pak získala Golden Drum v kategórii Media a Silver Drum v kategórii Mobile, prvenství ji čekalo i v kategorii Audience Engagement na Prague International Advertising Festivalu.