Značka L´Oréal musela stáhnout dvě reklamy
Společnost vyrábějící kosmetické produkty L´Oréal nedobrovolně stáhla dvě reklamy v britských časopisech. Zmizely reklamy s modelkou Christy Turlington a s herečkou Julii Roberts. Fotografie dvou slavných žen byly prý až příliš vyretušované a rozhodně neodpovídaly realitě. V reklamě měly dámy naprosto bezchybnou pleť, velmi mladistvý vzhled a super štíhlou postavu.
Stížnost, kterou podala liberální demokratka Jo Swinson, přijal britský Úřad pro reklamu. Podle ní je reklama zavádějící a vytváří falešný dojem krásy.
Společnost L´Oréal přiznává, že využila digitální úpravy, jak je dnes zcela běžné. Spotřebitelky by však pomocí jejich kosmetických výrobků měly dosáhnout podobného výsledku.
Herečka Julia Roberts představovala make-up Tein Miracle značky Lancome, který slibuje dokonale hladkou a krásnou pleť. Výrobek, který reprezentovala modelka Christy Turlington, prý zase zakryje tmavé kruhy pod očima a zbaví nevzhledných vrásek.
Jedna z mála značek, které dnes nepoužívají možnosti retuše na své fotografie je oděvní firma American Apparel.
Zdroj: www. marketingweek.co.uk