Zvětšené Facebook reklamy v pravém sloupci fungují výrazně lépe
V dubnu Facebook oznámil úpravu reklam v pravém sloupci: výrazně je zvětšil, ubral jejich počet a zvýraznil je v poměru k news feedu. Formát, u nějž se dokonce uvažovalo o jeho zrušení, tím výrazně zvýšil svou užitečnost. Facebook nyní zveřejnil čísla, která toto zlepšení zachycují přesně.
Test monitorující pohyby očí uživatelů od výzkumné agentury Milward Brown ukázal, že je nový formát reklam v pravém sloupci schopen mnohem lépe upoutat a udržet pozornost uživatelů. Ve srovnání s jeho předchozí podobou je:
-
- O 29 % efektivnější ve schopnosti přilákat zhlédnutí (zaznamenání reklamy)
- O 50 % více efektivní v upoutání pozornosti (délka času, kdy se uživatel přímo dívá na reklamu)
- O 46 % více efektivní ve schopnosti vyvolat u uživatelů čtení (oči se zaměřují na reklamu a pohybují se zleva doprava)
- O 29 % efektivnější ve schopnosti přilákat zhlédnutí (zaznamenání reklamy)
Samozřejmě se zlepšily i tradiční výkonnostní online marketingové parametry. Dle Facebooku jsou inzerenti s tímto formátem o poznání úspěšnější ve srovnání s jeho předchozí podobou. Dle digitální marketingové platformy TellApart vykazuje 100% navýšení proklikovosti. Své údaje poskytla i brazilská módní společnost Dafiti, která hlásí o 52% vyšší ROI a o 70% vyšší konverzní poměr.
Navíc jsou reklamy v pravém sloupci mnohem levnější než ty v news feedu. Dle údajů reklamního partnera Facebooku, Nanigans, je průměrná cena u reklam v news feedu 5,62 dolaru za 1 tisíc impresí. U reklam v pravém sloupci má být CPM 10x až 20x nižší.
Tento formát se tak rozhodně nevyplatí zatracovat. Může být velice efektivním a poměrně levným řešením. Na druhou stranu se na něj nelze spoléhat jako na jediný na Facebooku. Je totiž přímo svázaný s desktopem a u mobilních zařízení, které hrají z hlediska stráveného na Facebooku prim, není k dispozici.
Zdroj: MarketingLand, Facebook for Business