Zynga tvoří 12% příjmů Facebooku Aneb Virtuální zvířátka vydělávají
Pokud hrajete na Facebooku hry, znáte jistě FarmVille. Populární hra, kde si uživatel tvoří vlastní farmu, seje obilí a pěstuje třeba vepře, patří do portfolia společnosti Zynga, tvůrce populárních internetových i mobilních her. Hosting online her samozřejmě není pro společnost Zynga na Facebooku zadarmo. Ze všeho, co si během hraní hry koupíte na svou malou farmu, putuje 30% na konto Facebooku.
Pro uživatele mohou být částky utracené za virtuální seno pro virtuálního oslíka zanedbatelné. Facebook ale na krmení pro digitální hospodářská zvířátka a dalších reálně neexistujících komoditách inkasoval jen za loňský rok 445 milionů $ (8.5 mld Kč). Pro nejrozšířenější sociální síť na světě tato částka tvořila 12 % z celkových příjmů za rok 2011. Skvěle si vedla pcohopitelně i Zynga, která jen za poplatky uživatelů ve hrách pro Facebook inkasovala více než 1,5 mld. amerických dolarů. To dělá ze společnosti velice zajímavý cíl pro potencionální investory.
Zisky Facebooku v loňském roce vzrostly dvojnásobně. V roce 2010 vydělala společnost 1.97 miliardy dolarů, v roce 2011 to už bylo 3.71 miliardy. Stojí za tím bezpochyby větší popularita reklamy na Facebooku u inzerentů, ale úspěchy Zyngy dokazují, že i "byznys mimo sféru reality" může být velmi lukrativní.
Zdroj: www.mashable.com