10 nejlepších reklam za rok 2021

23. 12. 2021 | Aneta Binerová, Petr Michl
Tančící tatínkové, zasněné maminky, Satan v práci a LEGO rytíř. Letošní rok nám reklamní kreativci nabídli spoustu příjemné lidskosti i zábavných překvapení. Pojďte si nyní vychutnat plody jejich práce se seznamem 10 nejlepších reklamních spotů za rok 2021.

Od roku 2021 jsme očekávali zejména konec pandemie a opětovné nastartování ekonomiky. Obě tato přání se nám letos reklamní průmysl pokusil vyplnit. A tak vám nyní můžeme nabídnout výběr těch nejlepších letošních reklmaních spotů, kterým vévodí povedené reakce na lockdown, kreativní kampaně na podporu prodeje i jeden velmi nápaditý rebranding.

Burberry | Open spaces

Ano, i rok 2021 představoval pro mnoho lidí pořádnou zátěž. Proto začneme s něčím odlehčenějším. Britská módní značka Burberry v reklamě „Open spaces“ oživila 165 let starý citát zakladatele Thomase Burberryho: „Svoboda je nemyslitelnou součástí každého kousku oblečení od Burberry.“ 

4 přátelé se na britském venkově prochází pšeničným polem a kouzelný vánek jim najednou umožní létat. To je hlavní zápletka surrealistické reklamy.  Vrcholí tím, že se všichni 4 tanečníci ze skupiny (La)Horde (Kevin Bago, Robinson Cassarino, Chantel Food a Zhané Samuels) ve vzduchu nad mořem obejmou a utvoří jedno těleso. Je to symbolické pojetí propojení  lidí s přírodou, ale také mezi sebou navzájem

 

Nádherný balet ve vzduchu v oblečení Burberry má na svědomí agentura Megaforce. Ta stála také za zimní reklamou pro Burberry s názvem „Festive“,která si vysloužila mnoho ocenění – jako je třeba Zlatý a Stříbrný lev v Cannes. Nějaká soška minimálně za filmové řemeslo může dle nás přijít i v tomto případě.  

Hornbach | To není špatně. Protože je to od Tebe

To nevadí, že je noha stolu kratší, že parkety vrzají a dlaždice jsou nakřivo — hlavně, když jsme si to udělali sami a s nadšením. Hornbach ve své kampani těží z tohoto silného poznatku a ukazuje, že i „fušeřina" může udělat radost. Ambice tvůrce jsou v ní mnohem důležitější než samotný výsledek

Hornbach samozřejmě nepropaguje úplné selhání, ale ukazuje, že právě tyto drobné nedostatky propůjčují věcem jedinečný charakter. To platí pro vytvořené dílo právě tak jako pro člověka samotného. Nový spot Hornbachu tentokrát vyzařuje místo obvyklého perfekcionismu ležérní šarm a prezentuje malé nedokonalosti jako přednost. Vše, co zhotovíme vlastníma rukama, je dobré, pokud to děláme s nadšením. 

Reklamní spot v režii Rune Miltona vyrobila firma Tony Petersen Film pod vedením výkonného producenta Michaela Duttenhöfera. Za kreativním konceptem stoj již tradičně Heimat Berlin. Musíme nicméně pochválit i českou lokalizaci kampaně a s ní spojené printy. 

 

EXTRA Gum | For When It's Time

Pamatujete si, jak se v březnu 2020 začaly značky vydávat generické spoty o tom, jak to všichni spolu zvládneme a brzo se zase sejdeme? Po chvíli to začalo být otravné a asi není náhoda, že do pár týdnů podobný typ komunikace ustal. Na jaře 2021 pak přišel čas na formát oslavující návrat k normálu, bohužel tedy přišel v USA a v dalších zemích o poznání dříve než u nás. 

Sdílejte tento článek:
Podobné články: