3 nejlepší olympijské spoty z Tokia
13letá olympijská vítězka ve skateboardingu, Britka Sky Brown. Zdroj: Sasumng
Olympiáda nám přinesla mnoho zážitků. A ještě předtím, než vypukne paralympiáda, bychom se rádi ohlédli za těmi skutečně výjimečnými z reklam a komerčního obsahu spojeného se sportovním zápolením pod vlajkou s pěti kruhy. Z českého pohledu nám přišla ohromující práce Českého olympijského týmu na sociálních sítích a jejich propojení s Mall.tv, které přineslo CzechTeam.tv. V reklamních blocích se ale skutečně zapamatovatelné či emotivní okamžiky neodehrávaly. Jako trojici nejsilnějších tak vybíráme 3 zahraniční spoty.
Posilovna u zdroje
Název spotu: The Fridge
Značka: got milk? (Milk Processor Education Program (MilkPEP))
Agentura: Gale
S olympijskými hrami se pojí mnoho aktivací v různých obdobách olympijských parků, američtí zpracovatelé mléka sponzorující edukační program Milk Processor Education Program (MilkPEP) s iniciativou got milk? se rozhodli zapojit lidi do svého spotu poctivým PR stuntem. Vybudovali v supermarketu za lednicí pro mléčné výrobky posilovnu. A vzhledem k průhledné zadní stěně lednice mohli nakupující se zájmem o mléko vidět sportovce „u zdroje jejich síly". Konkrétně šlo o karatistu Ariele Torrese, který v Tokiu získal bronz, a 47letou cyklistku (v důchodu) Kristin Armstrong, která v rámci své úspěšné kariéry získala pro USA tři olympijské medaile. Výhodou PR stuntů je větší mediální zájem i mimo oborová média. Tím pádem se v mediálním prostoru o to více mohly objevit citace jako ta od Kristin Armstrong, jež v tiskové zprávě říká: „Mléko je součástí mého sportovního režimu už desítky let. Kromě toho, že je chutné, pomáhá při regeneraci svalů, podporuje rehydrataci, doplňování energie a podporuje zdraví imunitního systému a silné kosti. I když mám olympijskou kariéru za sebou, piji mléko každý den, abych využil výhod jeho silného nutričního balíčku. A svého syna vždycky nabádám, aby dělal totéž." Ano, proslov mládežnického trenéra Martina Stloukala z Brna nabádající své svěřence, aby „žili v tvarohárně“ byl možná autentičtější podporou mléčných výrobků pro budování svalstva, a navíc to byl virál. Promyšlený počin od got milk? si ale zaslouží naši pozornost už jen proto, že dodal jinak banálním dobrozdáním nepopiratelnou zajímavost.
Oficiální vizuální orgie od Samsungu
Název spotu: Proud sponsor of a world coming together
Značka: Samsung
Agentury: Community, RESET
Společnost Samsung vytvořila kampaň, která ukazuje, jak její technologie přibližují hry těm, kteří se jich nemohou zúčastnit kvůli pandemickým omezením. Sdělení od oficiálního sponzora olympiády to je přímočaré, logické, ale nikterak překvapující. Jeho vizuální oživení, které se podařilo agentuře Community a produkční společnosti RESET, ovšem zaslouží velkou poklonu. Strhující je výběh školáků na balkon, za kterým se odehrává závod jachet. A kreativním vykřičníkem s porcí emocí navíc je pak virtuální opora od otce 13leté britské skateboardistce Sky Brown před závodem. Ta mimochodem v reálu zafungovala. Sky Brown si z Tokia odnesla zlato.