Abeceda Googlu: 2. kvartál přinesl meziroční nárůst příjmů o 21 %
Mateřská společnost Googlu, Alphabet, nechala nahlédnout do svých účetních knih za 2. kvartál letošního roku. Její celkové příjmy činí 21,5 miliardy dolarů, což je o 21 % více než tržby před rokem za stejné časové období.
Když se podíváme na čísla podrobněji, zjistíme, že průměrná cena za reklamní proklik se meziročně snížila o 7 %. Navýšení příjmů je pak důsledkem toho, že se Googlu daří zobrazovat více reklamy. Agregovaný počet placených kliků se zvýšil o celých 29 %.
Toto číslo je možné díky tomu, že Googlu začíná jít propagace na mobilních zařízeních. Přesněji řečeno: lidé čím dál více vyhledávají i na mobilech a jsou na nich ochotni klikat na reklamy. Nárůst příjmů připsala úspěchům v mobilním vyhledávání i finanční ředitelka Alphabet, Ruth Porter.
Celý Earning Call společnosti si můžete prohlédnout na videu níže.
Ze srovnání příjmů Googlu v jednotlivých kvartálech za poslední dva roky je patrná rostoucí tendence. Facebook ovšem ve vzájemném srovnání roste třikrát rychleji, minulý týden vykázal meziroční kvartální nárůst příjmu o 60 %. Je však přitom potřeba uvědomit, že kvartální příjmy Facebooku se pohybují pod 7 miliardami dolarů, tedy zhruba na třetině tržeb Googlu. Společnost modrobílého sociálního média má stále významný prostor k růstu, Google to má již obtížnější.
Je však dost možné, že v nedaleké budoucnosti budou významným zdrojem příjmů Alphabet i jiné věci než search reklamy. Termostat budoucnosti Nest zatím prodělává stovky milionů dolarů, Google má ale ve své společnosti X Labs řadu dalších projektů, které mu mají zajistit dlouhodobou životaschopnost. Má například našlápnuto k tomu, aby se v nedaleké budoucnosti stal dominantní silou v oblasti autonomních vozů.
Tip redakce:
Nevíte přesně, které společnosti Alphabet zahrnuje? Objasní vám to článek Alphabet od A po Z. Kdo všechno patří do abecedy Googlu.