"Wimbledone" - Ať žije Andy Murray!
Londýnský tenisový turnaj Wimbledon je u konce. Po 77 letech se ze zisku titulu radoval domácí hráč. Šňůru neúspěchů prolomil Skot Andy Murray (a přiznejme si, bylo to i díky trenérovi Ivanu Lendlovi). Už několikrát se Murraymu podařilo dostat do finále, ale poslední úspěšný krok přišel až nyní. Britové se radují skoro jako by již na svět přišel malý následník trůnu. A jejich radost se dá i vyčíslit.
Během svého finálního týdne v turnaji přibylo Murraymu na facebookové stránce 230 000 lajků a má tak celkově přes 1 500 000 fanoušků. Jeho finálový protivník získal během turnaje navíc ”jen” 30 000 fanoušků. Celkově má ale Novak Djokovic přes 3 miliony fanoušků.
První fotka Andyho s pohárem se po několika hodinách stala obsahem, který vygeneroval největší buzz z celého turnaje.
Andy Murray se vítězstvím ve Wimbledonu nejen zapsal do historie britského tenisu a přiblížil se k postu světové jedničky, ale také výrazně zvýšil svoji reklamní cenu. Podle odhadů Bloomberg Businessweek by mu mohly sponzorské smlouvy vynést až 74 milionů dolarů za rok. Doposud si Murray vydělával na sponzorských smlouvách i výhrách v turnajích kolem 12 milionů dolarů ročně (Forbes to odhaduje až na 20 milionů).
A podle toho, jak se Andy chová ke svým současným sponzorům to vypadá, že se o něj značky poperou. Po své nedělní výhře byl už v pondělí na kurtech s fanoušky a podílel se na akci pro Adidas.
Všichni sponzoři s ním samozřejmě oslavili jeho velké vítězství. A udělali to opravdu skvěle. Adidas i Head zvolili stejný oslavný text.
After the hurt, pain and tears. He came back. Stronger. Faster. Better. #allinformurray the 2013 Wimbledon Champion pic.twitter.com/88sHqXQqmW
— adidas UK (@adidasUK) July 7, 2013
Congratulations @andy_murray - 2013 Wimbledon Champion. pic.twitter.com/LfFO1m53C1
— Head Tennis (@head_tennis) July 7, 2013
Jeden z menších sponzorů - britský výrobce nápojů Robinsons předělal spot, který měl už v roce 2009 při nenaplněném čekání na Andyho vítězství ve wimbledonském finále nad Američanem Roddickem. Díky Murrayho vítězství dostala reklama šťastný konec. Vyplatilo se na něj počkat.
Zdroje: www.brandchannel.com, www.creativity-online.com, www.adweek.com