#ZeroLikesGiven: Kahlúa zorganizovala výstavu instagramových obrázků, které se nikomu nelíbí

13. 8. 2019 | Kateřina Němečková
I fotky, které na Instagramu nedostanou žádná srdíčka, jsou krásné. Výrobce kávového likéru Kahlúa to ukázal na speciální výstavě, kterou ve spolupráci s Droga5 London uspořádal na konci července v New Yorku. Snaží se tím upozornit na krizi ve společnosti posedlé sebeprezentací v sociálních médiích.

Značka Kahlúa (výrobce kávového likéru) ve spolupráci s herečkou Jackie Cruz v New Yorku uspořádaly výstavu fotografií, které na Instagramu nezískaly ani jeden lajk (resp. označení „to se mi líbí“). Výstava upozorňovala na krizi ve společnosti, kterou vyvolává touha po sbírání lajků a permanentní srovnávání s ostatními. Za kampaní stojí agentura Droga5 London.

Výstava s názvem #ZeroLikesGiven (Nikomu se to nelíbí, pozn. red.) proběhla 24.-27. července na new-yorské Lower East Side. Kromě uvedení nové platformy „Unserious coffee“ (Uvolněná káva, pozn. red.) měla za cíl upozornit na permanentní tlak a konkurenci na sociálních sítích. Hlavním sdělením tak bylo, že můžeme být šťastní či alespoň šťastnější, když začneme více žít a méně přispívat na sociální sítě.

Výzkum, který byl v rámci výstavy uspořádán s tisícovkou respondentů (mileniálů), ukázal, že více než polovině uživatelů unikl důležitý okamžik právě kvůli snaze zachytit jej pro sociální sítě. Šedesát procent dotázaných uvedlo, že je pro ně velice důležitý počet lajků, které jejich příspěvek dostane. Třetina pak dokonce kontroluje reakce již méně než minutu po sdílení obrázku. Kahlúa brand director Troy Gorczyca výsledky vysvětluje tím, že si každý pěstujeme svoji značku a chceme, aby vypadala perfektně:

„Myslím si, že výzkum ukazuje pravdu. Ať už sdílíme na firemních či osobních profilech – budujeme vlastní online značku a chceme, aby vše vypadalo perfektně.“

Součástí kampaně byl také speciální nástroj Bottom Nine, který uživatelům ukáže (stále funguje) devět obrázků s nejnižším počtem lajků (opak Top Nine for Instagram). Sami členové týmu se prý divili, jak pěkné obrázky na jejich profilech zůstali bez povšimnutí.

„Když jsme to sami zkoušeli na svých fotografiích, tak jsme si říkali ‚to je úžasné – já jsem si myslel, že je to krásná fotka, ale nikomu se nelíbila‘. Díky tomu jsme si ale vzpomněli na krásné chvíle s přáteli a rodinou.“

To je prý také posláním značky Kahlúa – pomoci zákazníkům vážit si života i těch nejmenších okamžiků, místo toho, aby svůj čas trávili na sociálních sítích a snažili se naaranžovat situaci pro perfektní fotku.

Výstava se náhodou trefila i do období, kdy sám Instagram začal testovat skrývání počtu lajků na soukromých účtech.

Kam dál?

Zdánlivě bláznivý nápad získává reálný obrysy. Instagram ve snaze snížit úzkost uživatelů a navýšit počet autentických příspěvků pokračuje v testování fungování bez lajků. Nyní mimo jiné i v populačně silné Brazílii a Japonsku.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: