7. ročník soutěže Fénix Content marketing zná své vítěze
Soutěž hodnotící kvalitu offline i online firemních médií vyhlásila výsledky již sedmého ročníku. 36 porotců Fénix Content Marketing je hodnotilo od 10. června do poloviny července v dvoukolových hodnoceních a na dvou eventech v celkem 24 kategoriích.
Nejsilnějšími kategoriemi byly Social media kampaň a B2C magazíny. Letos se v soutěži nově udělovaly oborové kategorie, zvláštní ocenění opět rozdala porota tvůrců. Klientem roku se stala Škoda Auto.
Mezi největší přihlašovatele do soutěže patřila agentura Boomerang communications, Luova publishing, Škoda Auto, ČSOB, agentury Follow Bubble, Elite solutions a Brainz, vydavatelství Premium Media Group.
Motto
Každý rok Fénixe od svého počátku nese motto – téma, které je odvozené od aktuálního dění na trhu a od kontextu, ve kterém společnosti tvoří obsah, propagaci a celou svou komunikaci.
„Letošní ročník soutěže Fénix content marketing dostal téma „Noblesa zavazuje“ s odkazem k tomu, že se značky stávají velmi silnými vydavateli obsahu a dalo by se snad říci i médii v určitém slova smyslu. Měly by tak vrcholně dbát na kvalitu své práce a obsahu, který vydávají v externí komunikaci, a to nejen kvůli vlastní úspěšné propagaci, ale i s ohledem na to, co vnáší do celospolečenského kontextu, jak se podepisují svou reklamou na urbanismu měst, co dětem dostávají každý den do chytrých telefonů. Je to neskutečná příležitost a zároveň zodpovědnost. Na to jsme si přáli poukázat, a proto jsme na podzim 2019 připravili náramky s výzvou – noblesa zavazuje. Tyto byly pomyslným „zavázáním“ na zápěstí a připomínkou toho, jakou práci děláme,“ doplňuje Kateřina Borovanská, ředitelka soutěže.
Ocenění
Vítězství v kategorii Online video náleží agentuře Symbio za deepfake video. V něm mluví herec Jan Vlasák, ovšem s digitálně dosazenou tváří a hlasem prezidenta Miloše Zemana. Obsahem projevu i závěrečnou větou: „Co když žijeme v bezvědomí, kde se pravda mění na lež mrknutím oka,“ upozorňuje na propracovanost dnešních Fake News i na seriál Bez vědomí z produkce HBO, který celý stunt netradičně propagoval.
Kategorii B2B časopisy ovládla společnost Makro Cash&Carry s odborným časopisem Gastro v produkci Salt&Pepper Agency. Kategorie B2C časopisy měla dokonce dva držitele prvenství: Scuderia Magazín od Luova Publishing, a časopis Volkswagen společnosti Porsche Česká republika od Boomerang Communication.
Agentura Boomerang Communication zvítězila celkem v pěti kategoriích, ve čtyřech získala stříbro a ve dvou bronz. Náleží jí i ocenění za inovaci pro LMC a za redesign pro Vermont Holding. Boomerang je také jednou z agentur (včetně Friends, Peppermint digital, wolleinfilms) klienta roku Škody Auto, pro níž připravuje například noviny Škoda Mobil (1. cena v kategorii B2E noviny).
Ten nejlepší firemní obsah na YouTube má dle porotců McDonald's TV z dílny Follow Bubble. Videa formou stravitelnou pro teen publikum vytvářejí edukativní obsah o surovinách a způsobu přípravy pokrmů v „Mekáči“, ale zároveň tvoří i mnoho zábavného obsahu s formáty inspirujícími se u youtuberů.
Follow Bubble zvítězil také s Tchibo Blogem v kategorii Blog. Nejlepší Online Magazín em.muni.cz - zprávy z MUNI má pak Masarykova univerzita. Té patří i „Zvláštní ocenění za inovaci“ za tištěný Magazín M s výraznou grafikou. Když už jsem u toho Masaryka, za redakci doporučujeme projekt Rekonstrukce státu v podobě instagramového účtu masaryk_official doplňující dobové fotografie s TGM o pichlavé komentáře k současnému dění. Tvoří ho Jan Kára.
Další výsledky naleznete v tabulce níže (pro zvětšení na ní klikněte).