Airbnb zaznamenalo v Česku 86% nárůst nabídek ubytování
Oblíbenost ubytování formou hostitelství roste i v České republice. Projevuje se to i nárůstem zájmu o komunitní platformu Airbnb. Celosvětově mohou zájemci jejím prostřednictvím využít téměř 2 miliony hostitelských nabídek. Hostitelé z Česka nabízejí přes Airbnb již 10 tisíc míst k ubytování, což je o 86 % více než v loňském roce. Nejvíce nabídek je k dispozici v Praze, aktuálně více jak 7 tisíc. Nárůst zájmu je ale patrný i v Liberci, Karlových Varech nebo Brně. Typickým českým hostitelem je žena ve věku 20 – 39 let.
Celosvětový počet hostitelských nabídek za poslední čtyři roky vzrostl téměř dvojnásobně. Aktuálně si uživatelé této služby mohou vybrat mezi 2 miliony nabídek krátkodobých pronájmů. Hostitelé přes Airbnb kromě pokojů, bytů, apartmánů či domů nabízejí i netradiční formy pronájmu, např. v igloo, majáku či v domku na stromě. Typickým českým hostitelem je žena ve věku od 20 do 39 let.
Od roku 2008, kdy byla firma založena, se prostřednictvím Airbnb ubytovalo 70 milionů hostů. Z hlediska teritoriálního ještě před třemi lety tvořilo největší podíl ubytování v USA, dnes je to méně než 30 %. V současné době převažuje Evropa. Nejčastěji vyhledávanými destinacemi jsou Paříž či Londýn. Česká republika představuje pro Airbnb rychle rostoucí trh. Meziročně vzrostl počet hostů z celého světa mířících prostřednictvím Airbnb do Česka o 127 %.
Tomáš Turek si nabídkou ubytování přes Airbnb snižuje náklady a zároveň získává nové podněty pro své podnikání v oblasti turismu. Zdroj: ondaytrip.com
Hostitelství představuje výbornou příležitost pro osoby, které si chtějí zajistit dodatečné příjmy nebo finančně podpořit svoje podnikání. Zkušenosti s hostitelstvím má například Tomáš Turek, zakladatel platformy Daytrip zaměřené na cestování. „Hostitelství přes Airbnb je pro nás více než jen snahou přivydělat si. Pokoj, který pronajímáme, je součástí domu, ve kterém spolu s kolegy vedeme náš startup Daytrip. Trávíme v něm tedy téměř veškerý volný čas. Sdílení ubytování s lidmi z celého světa nás nejen vrací do reality, ale také díky tomu získáváme nový pohled na naše podnikání, jehož potenciální zákazníci jsou právě cestovatelé,“ říká Tomáš.
Níže můžete najít přehled nejzajímavějších dat o Airbnb v českém i globálním kontextu:
Kam dál?
Vzestup Airbnb je mimo jiné i poutavým podnikatelským příběhem. Přečtěte si o něm v článku Startupová lekce AirBnb: Od náhodných zjištění po globální službu