Alza pilotně spustila zvukové pokyny u AlzaBoxů
AlzaBox v Karlových Varech. Zdroj: Alza.cz
Alza za poslední rok rozšířila svou síť výdejních boxů na aktuálních více než 1800. Do schránek si zákazníci mohou objednat téměř veškeré zboží e-shopu, čímž často vznikají zakázky rozdělené do více balíčků. Dosavadním rekordem je doručení 13balíčkové objednávky. O množství balíků k vyzvednutí, stejně jako o počtu schránek, ve kterých jsou uložené, budou nyní vybrané AlzaBoxy informovat zvukově.
„Při vyzvedávání objednávky z AlzaBoxu informujeme o počtu balíků, které je potřeba vyzvednout jak na displeji, tak v mobilní aplikaci. Přesto se může stát, že si zákazník této informace nevšimne a některý z balíčků v boxu zapomene. Proto jsme se rozhodli těmto situacím předcházet a pilotně jsme u některých AlzaBoxů spustili zvukové pokyny, které zákazníkům sdělí, do kolika balíčků a schránek je jejich zakázka rozdělená k vyzvednutí,“ říká Jan Moudřík, ředitel expanze a facility management Alza.cz.
Zvukové instrukce chce Alza nejprve otestovat v různých prostředích. Vybrané boxy se proto nacházejí jak na rušných místech v Praze, tak i v menších obcích, ale například i v klidném prostředí nemocnice. U každého boxu pak má e-shop možnost individuálně upravovat hlasitost, případně zvuk i vypnout. Hlasové instrukce navíc budou AlzaBoxy vydávat pouze mezi 6. a 22. hodinou, během nočního klidu budou vypnuté. Cílem pilotního provozu je minimalizováním počtu zapomenutých balíčků v AlzaBoxech ušetřit čas i méně pozorným zákazníkům, a tím opět zlepšit zákaznickou zkušenost. Pokud se pilotní provoz osvědčí, e-shop zvukové pokyny rozšíří na všechny své boxy včetně těch na Slovensku a v Maďarsku.
Ještě před Vánocemi začal e-shop kromě výstavby nových AlzaBoxů také zvětšovat kapacitu těch, které poskytují méně než 100 úložných schránek. Díky takto velké doručovací kapacitě poskytované více než 1800 provozovanými boxy a zároveň díky kontrole celého procesu doručení zákazníkům se AlzaBoxy před Vánocemi staly nejspolehlivějším způsobem doručení vánočních dárků. Obchodníkovi se do nich podařilo včas pod stromeček dodat i zboží objednané pouhý den před Štědrým večerem.
Tip redakce:
Zdroj: Alza.cz
Alza.cz začala loni v srpnu jako první e-shop v Česku ve spolupráci se ŠKODA AUTO doručovat objednávky do kufrů vozidel. Díky využití aplikace MyŠKODA s funkcí Přístup do vozu si mohou zákazníci nechat své nákupy doručit přímo do zaparkovaného vozidla.