Amazon uvádí možnost personalizace produktů pomocí 3D tisku
Gigant v oblasti e-commerce, Amazon, představuje zajímavou novinku. Jeho zákazníci si nyní mohou pořídit unikátní produkt upravený na míru a vytisknutý na 3D tiskárně. To by mohlo znamenat začátek nového trendu v online obchodech.
Toužíte-li po náhrdelníku, hračce nebo dekoraci do domu, která přesně odpovídá vašim představám, Amazon má pro vás řešení. V novém speciálním obchodě totiž nabízí možnost upravit si výsledný produkt podle sebe. Zákazník si tak vybere z nabídky produktů od partnerských společností, která obsahuje například náhrdelníky, náušnice, postavičky nebo lampu . V rámci speciálního rozhraní si potom nastaví nejrůznější parametry jako je velikost, barva nebo například materiál a nápis. Svůj výtvor si následně prohlédne ze všech úhlů. Pak už jen stačí zaplatit a počkat na doručení.
Můžete si ale vytvořit i miniaturní kopii sebe same. Na základě fotky totiž Amazon ve spolupráci s Mixee Labs, 3DLT nebo Sculpteo dokáže na 3D tiskárně vytvořit postavičku s vaším vzhledem. Cenově vychází většina produktů od 30 dolarů nahoru. A i přesto, že Amazon zatím neumožňuje kompletní individuální návrh produktu uživatelem, znamená tato novinka poměrně zásadní nový krok v nakupování online.
„Představení obchodu s 3D vytisknutými produkty ukazuje na začátek nového trendu v oblasti e-commerce. Výroba totiž může pružněji reagovat a přinášet zákazníkovi pohlcující zážitek." Ostatně právě technologie 3D tisku umožňuje upravovat produkty na míru za poměrně nízkých nákladů. Je proto možné, že si budeme v budoucnu moci upravit velké množství produktů naprosto běžně a s relativně dostupnou cenou.
Unikátní produkty na základě zákaznických náčrtů 3D tiskne v momentální době například služba Shapeways. Ta svým klientům otevírá cestu k vytvoření čehokoliv, co si zamanou. A pokud chtějí, mohou svoje dílo prodávat v rámci Shapeways dalším lidem. Ačkoliv se tímto směrem Amazon zatím nevydal, je jasné, že personalizace produktu pomocí 3D tisku je další trend, který může změnit nakupování na internetu.
Zdroj: TechCrunch