Americký Playboy se vrací k nahým ženám. Opustit je byl omyl

14. 2. 2017 | Petr Michl
„Omlouváme se, byla to chyba," zní z Playboye. Kultovní pánský časopis ztratil bez fotografií ženské nahoty svou identitu. Po roce se k ní ještě rád vrací.

 

V březnu 2016 se objevilo na stáncích v USA vydání časopisu Playboy, v kterém poprvé nebyly nahé ženy. Po roce se opět na lesklé stránky kultovního periodika navrátí.

V říjnu 2015, kdy byl plán na stažení nahotinek oznámen, se tento krok omlouval tím, že na internetu je nejen porna, ale i erotiky víc než dost. Motivem v pozadí bylo přitom přilákat inzerenty, kteří byli natolik prudérní, že nechtěli mít s nahotou nic společného. Tento pokus pravděpodobně selhal. Letošní březnové číslo bude opět obsahovat ženy bez spodního prádla. Zatím byla uveřejněna obálka čísla s jasným vzkazem: Naked is Normal."

Problém tápání po nové identitě skvěle shrnula v americkém Forbesu Susannah Breslin, když hodnotila dojem z prudérního stylu jako zcela nesedící k vybudované značce:


Tajným receptem Playboye nebyly ani tak nahé dívky. Byl to ten pocit, když jste se na jednu z nich při listování stránek dívali. Byl to transgresivní zážitek. Měli jste dojem, že děláte něco, co byste neměli. Bylo to darebácké. Se zakrytím zajímavých částí se ten lechtivý pocit vytratil, emoční pouto mezi vámi a produktem je pryč. A bez toho nemáte nic."

Playboy se stal jen dalším lifestylem pro chlapy bez odvahy ukázat ženu kompletně nahou. Rok trvalo uvědomění si, že to byla špatná cesta. Pravděpodobně ale nyní nenastane návrat do starých kolejí. Pózy modelek budou dost možná jiné. „Byl bych první, kdo by způsob, jakým jsme zobrazovali nahotu, označil za zastaralý. Odstranit ji úplně však byla chyba. Nahota pro nás nikdy nebyla problém, protože nahota není problém. Dnes si bereme zpátky naší identitu a hlásíme se k tomu, čím doopravdy jsme,“ prozradil na Twitteru kreativní ředitel Playboye Cooper Hefner.

Jestli to znamená, že ženy na stránkách Playboye nebudou brány jako sexuální objekty, ale třeba jako odvážné hornice, co jsou mimochodem nahé, nevíme. Příští měsíce nám to prozradí.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: