Apple paroduje v reklamě jedno z největších klišé akčních filmů

28. 3. 2025 | Petr Michl
Mohutné exploze a oblaka ohně — za vašimi zády je obraz zkázy, ale vy se na něj nepodíváte. Jen pomalu půjdete vstříc kameře. Pokud to bude iPhone 16 Pro, bude vše zachycené jak v akčním trháku z Hollywoodu.

 

Jestli se o něco může Apple opřít při propagaci iPhonů, je to jejich výkon při pořizování fotografií a videí. V aktuální reklamě ukazuje, že to jde udělat i zábavnou formou. Při představení efektu Cinematic Slow Motion u videa v iPhonu 16 Pro paroduje jedno z největších klišé akčních filmů.

Mohli jste to vidět už u nespočtu blockbusterů, například Smrtonosná zbraň, Con Air, Mission: Impossible – Ghost Protocol nebo Casino Royale. Hlavní hrdina nenuceně — často ve zpomaleném záběru — odchází od mohutné exploze, i když se za ním odehrává chaos a zkáza. Takový záběr má zdůraznit hrdinovu nepřemožitelnost a vzdor ohromujícímu nebezpečí. S realitou to nemá mnoho společného, ale nejeden divák při sledování obdivně hlesne: „To je frajer.“

V akčním spotu režírovaném držitelem Emmy Davidem Shanem vidíme dva policisty, kteří odchází od exploze. Zdá se přitom, že jeden z nich asi nečetl scénář. „Proč chodíme tak pomalu?“ ptá se svého parťáka, zatímco za nimi se exploze roztahují do obrovských ohnivých mraků. Odpověď zjistíte v samotné reklamě.

Video je natočené na iPhonu 16 Pro s pomocí jeho funkce Cinematic Slow Motion v rozlišení 4K při 120 fps. Video s ní dokáže pokrýt každý detail výbušných efektů. Uživatelé mohou tyto sekvence po zachycení v aplikaci Fotky doladit přesnou kontrolou nad časováním, zvyšováním rychlosti a stabilizací.

A proto je natáčení filmů hodných Hollywoodu dostupné i z mobilního telefonu. Ne, že by to tedy bylo takovým překvapením. Série reklam Shot on iPhone se snaží toto zdůraznit už dlouhá léta. Ostatně i pro Davida Shanea je tato reklama tak trochu návratem k rozdělené práci. Již v roce 2013 totiž pro Apple natáčel se stejnou dvojicí herců spot nazvaný Detektivové („Detectives“), který se sloganem „Hollywood in your pocket“ demonstroval práci s hloubkou ostrosti při natáčení videa na iPhonu 13 Pro.

 

 

Kam dál?

 

Režisér filmů Deadpool nebo John Wick, David Leitch, natočil pro Apple reklamu narvanou akcí a hrdinstvím. Podívejte se na ni v článku:

Toto je ta nejepičtější koulovačka. V reklamě Applu ji zachytili jen s pomocí iPhonů.

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Podobné články: