ASKO – NÁBYTEK po 31 letech upouští od tištěných letáků
Zdroj: ASKO – NÁBYTEK
Jeden z největších prodejců nábytku na českém trhu, Společnost ASKO – NÁBYTEK, od začátku působení v České republice vydával každých 14 dní leták s akční nabídkou, kterou mohli čeští zákazníci najít ve svých poštovních schránkách. Vloni, u příležitosti 30. výročí, společnost strategii poprvé v historii změnila a letáky vydávala po celý rok 2021 v tištěné podobě pouze jednou do měsíce.
„Naše společnost chce jít cestou udržitelnosti a podpory životního prostředí, od června proto zákazníci najdou kompletní akční nabídku pouze on-line,“ vysvětluje klíčové rozhodnutí Andrea Štěpánová, marketingová ředitelka společnosti ASKO – NÁBYTEK.
Akční letáky s distribucí v místech prodejen ASKO – NÁBYTEK byly vedle TV spotu a OOH jedním ze stěžejních bodů dosavadní marketingové strategie. Už v loňském roce prošly letáky vedle snížení frekvence také redesignem. „V loňském roce jsme se zaměřili na to, aby letáky byly vedle široké nabídky akčních produktů také inspirativní. Kromě tisku jsme pak přidali i on-line letáky, kde naši zákazníci mohli najít akční položky napříč celým sortimentem nábytku a doplňků,“ vysvětluje Andrea Štěpánová s tím, že od června budou letáky pouze on-line, vždy se 14denní platností.
Magazín Inspirace jako jediná tiskovina
K tomu najdou na webu zákazníci také leták s plánovanými produkty a jedenkrát měsíčně ještě nabídku na bytové doplňky. „Co však zůstává v tištěné podobě, je náš magazín Inspirace, se kterým jsme přišli v loňském roce u příležitosti 30. výročí. Časopis vychází jednou za čtvrt roku a je zaměřený life-stylovým směrem,“ vysvětluje Štěpánová s tím, že magazín zákazníkům přináší nápady a rady, jak zařídit svůj domov, ale i reálné interiéry zákazníků, tipy interiérových designérů nebo rozhovory se zajímavými osobnostmi o jejich bydlení.
ASKO – NÁBYTEK tento krok vysvětluje uvědoměním si otázky společenské odpovědnosti a ekologických dopadů. Zároveň data napovídají, že už při snížené frekvenci tištěných letáků se zákazníci dokázali přesunout do online prostředí.