Augmentovaná realita v supermarketu si žádá superhrdiny

27. 4. 2012 | Bednářová Daniela
Aplikace k filmu Avengers využívá augmentované reality a QR kódů ve Walmartu.

Američtí filmoví fandové si mohou užít pořádně inovativní marketingové masáže. Tentokrát se týká superhrdinského blockbusteru Avengers, který bude mít v České republice premiéru už 3. května. V USA je propagace filmu podpořená i speciální aplikací. Hlavní roli zde hrají samozřejmě superhrdinové jako Ironman, Hulk a Kapitán Amerika, ale podstatným prvkem celé aplikace Super Heroes AR je i augmentovaná realita.

Ve spojení s obchodním gigantem Walmart uvádí komiksová společnost Marvel aplikaci pro iPhony a operační systém Android, která má nejen herní, ale také obchodní charakter. Ve hře můžete bojovat se svým oblíbeným avengerem, ale v základní verzi najdete jen Hawkeye. Pokud chcete další postavy, je třeba zajít do nejbližšího Walmartu a tam přes QR kód na cedulích s Avengery oblíbeného hrdinu získat. V augmentované realitě, kterou aplikace nebízí, je možné pořídit si společnou fotku se superhrdinou a splnit klasické střílečkové úkoly. Aplikace je na iTunes ke stažení zdarma, ale vzhledem k nutnosti Walmartu by to české fanoušky přišlo asi tak na 15 000 korun (cena letenky do USA). Walmart tak do svých obchodů přiláká fanoušky-zákazníky, kterým bude moci prodat i další zboží spojené s filmem.

Augmentovaná realita jako součást marketingové strategie není ničím novým. Starbucks ji využil v aplikaci pro den svatého Valentýna, kdy umožnil zákazníkům oživit své kelímky s kávou a poslat speciální valentýnky. Výrobce piva Guinness zase nechal své zákazníky o Vánocích dekorovat sklenice s pivem.

Zdroj: www.mashable.com

Štítky dokumentu: Mobilní aplikace YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: