Bacardí vyrobí vinylové desky z nápojových brček. Bojuje za omezení jednorázových plastů
Nápojová brčka sice nejdou tradičním způsobem recyklovat, ale to nebrání značce rumů Bacardí v tom, aby z nich vyrobila limitovanou edici vinylových desek. Jak jinak než s letním superhitem Make It Hot od Major Lazer & Anitta, který letos v létě podpořila. Nová kampaň s názvem Do What Moves You je součástí dlouhodobé spolupráce Bacardí Limited s Lonely Whale, která pod hashtagem #TheFutureDoesntSuck agituje za snížení spotřeby jednorázovýchplastů – cílem je do roku 2020 snížit spotřebu plastových nápojových brček o celou jednu miliardu kusů.
Jedna z vizuálních podob kampaně #TheFutureDoesntSuck. Zdroj: Lonely Whale
Kampaň byla představena na hudebním festivalu „Life is Beautiful“ v Las Vegas, kde Bacardí nechalo upravit jeden pokoj v The Art Motel tak, aby si jeho návštěvníci připadali jako ryby v oceánu – ne tak dobře, ale obklopeni plasty.
Sběr brček proběhne v 55 barech na území Spojených států amerických 11. listopadu. Společně se sběrnými koši budou ke snížení spotřeby brček nabádat i speciální „živé“ podtácky, na kterých poběží krátká Snapchat animace s informacemi o kampani a spojenectví mezi Bacardí a organizací Lonely Whale.
Limitovaná edice vinylových desek z rozdrcených brček bude k dispozici pouze na tzv. „Giving Tuesday“ (světový den dárcovství, pozn. red.) 3. prosince na webu LonelyWhale.com. Celý výtěžek z prodeje půjde na financování aktivit Lonely Whale. Lisa Pflenning, Vice President Bacardí pro Severní Ameriku, ke kampani řekla, že je ztělesněním ducha značky Bacardí:
„Bacardí s radostí odhaluje nejnovější program, jehož cílem je snížit používání plastových brček. Navazuje na kampaň #TheFutureDoesntSuck, kterou propaguje společně s Lonely Whale. ‚Do What Moves You‘ sjednocuje charakter naší značky a recyklované vinylové desky s písní Make It Hot, jej přímo ztělesňují a zároveň přispívají k našemu závazku snížit spotřebu jednorázových brček o jednu miliardu kusů do roku 2020.“
Vinylová deska vyrobená s použitím nápojových brček. Zdroj: PRNewswire.com
Dune Ives, Executive Director Lonely Whale, ke kampani dodal, že spojení vědy a hudby dělá zázraky:
„Každý rok se do oceánu dostane více než osm milionů tun plastového dopadu. To jsou tvrdá data, se kterými většina z nás neví, co dělat. Ale když spojíme vědu s hudbou a špetkou zábavy, tak dosáhneme zázraků a inspirujeme lidi k tomu, aby se zapojili a zajistili, aby #TheFutureDoesntSuck.“
Třešničkou na pomyslném dortu (ne, nikoliv „brčkem v drinku“) je podpora Leonarda DiCapria.
Boj proti jednorázovým plastů je sjednocujícím prvkem v kampaních a programech většiny velkých značek – od Procter & Gamble, přes Mondeléz až po Coca-Colu. Většina se však snaží eliminovat jednorázové plasty na straně výroby. Uvidíme, jestli se podaří změnit i návyky zákazníků na straně spotřeby. Na úspěch kampaně každopádně (zodpovědně) připíjíme bez brčka!
Kam dál?
Printové reklamy od agentury Rethink Canada zarazily brčka želvě či rackovi přímo do chřtánu. Jejich claim nemá o nic menší intenzitu: „Don't suck the life from our oceans."