Bio uživatelů brzy umožní ukázat více linků. Instagram rozšiřuje testování

11. 10. 2022 | Petr Michl
Instagram „zaostává za TikTokem a YouTube ve všech dimenzích, které jsou pro spokojenost tvůrců nejdůležitější“. I z toho důvodu v rychlém sledu testuje možnost více linků v profilu a „media kit“ pro tvůrce, s kterým budou moci zaujmout značky na tržišti influencerů, Creator Marketplace.


Zdroj: Instagram

Instagram od svých samotných počátků navyšoval čas trávený uživateli v aplikaci tím, že omezoval možnosti aktivních linků vedoucích mimo jeho platformu. Tou dosud nejhmatatelnější restrikcí je to, že v popisku příspěvku nejde aktivní link vložit. Bohužel toto pravidlo se zatím nemění, Instagram ale testuje vylepšení své „možnosti B“: link in bio.

Již několik uživatelů ukázalo, že jejich profil nabízí možnost přidat do popisu více linků. Jak naznačují screenshoty níže zachycené spotterem Alessandrem Paluzzim, je možné přidat si link na svůj facebooký účet a skupinu a de facto neomezený počet linků.


Zdroj: Alessandro Paluzzi

Meta potvrdila test portálu  Business Insider, ovšem bez nějakých větších detailů. Zejména byznys účty a influenceři dosud používali jako náhradu za nedostatečné linkovací možnosti externí nástroje, přičemž tou nejpopulárnější je Linktree. Tento nástroj Instagram sám doporučoval, ale nyní je jeho kroky pochopitelně ohrožen.

Tvůrcům na Instagramu pomůže jejich „Media Kit“

„Media Kit“ je ve světě médií označení používané pro dokument představující konkrétní médium, jeho publikum a možnosti inzerce. Obdobu pro významnější tvůrce na své platformě připravuje Instagram a nazývá ho „creator portfolio“ (portfolio tvůrce).

Screeny z testu i v tomto případě zachytil  Alessandro Paluzzi.  Na přehledu výhod portfolia je zdůrazněné, že jde o místo, kde mohou tvůrci ukázat svůj nejlepší obsah. Zároveň je jim doporučeno, aby portfolio pak používali při nabídce svých „influencerských služeb“ na jeho od srpna testovaném tržišti, Creator Marketplace.


Zdroj: Alessandro Paluzzi

Za těmito novinkami je snaha nenechat si ujet vlak a nabídnout něco navíc, zejména ve srovnání s TikTokem. Tento nedostatek nedávno potvrdil CEO Instagramu Adam Mosseri. Informoval o tom portál The Information, který uvedl:

„V (interní) zprávě Mosseri uvedl, že průzkumy mezi tvůrci ukázaly, že Instagram ‚zaostává za TikTokem a YouTube ve všech dimenzích, které jsou pro spokojenost tvůrců nejdůležitější', včetně několika, které nesouvisejí s možností vydělávat peníze, jako jsou zábava, dosah, spravedlivý algoritmus a péče. Mosseri také uvedl, že tým je ‚pozadu tam, kde bychom (už) měli být'.“

A pozadu je Instagram prý v iniciativách, které mají tvůrcům pomoci vydělávat peníze na platformě. I proto budou zde představené funkce brzy nasazeny.

Tip redakce:


Zdroj: Instagram 

Creator Marketplace představuje místo potávky značek po influencerech a nabídky tvůrců. Značky budou moci filtrovat tvůrce na základě demografických údajů svého zapojeného publika pomocí filtrů zahrnujících pohlaví, věk, zájmy, zemi, město a další parametry. Zjistěte o tomto tržišti influencerů více

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: