Bouře v kýblu křidýlek: Falešný rozvoz zdarma od KFC rozčílil zákazníky
V polovině minulého týdne oznámil fastfoodový řetězec KFC, že bude rozvážet po Praze své zboží zákazníkům až domů. Tato zpráva byla přijata pozitivně. Mnoho zákazníků uvítalo možnost většího pohodlí a rozhodně potěšila i informace o tom, že rozvoz bude zdarma. Jenomže tento pojem si představuje asi každý jinak, v KFC to může znamenat například u produktu KYBLÍK CLASSIC příplatek 60 korun. Dotaz položený rozčarovaným zákazníkem na facebookové stránce řetězce se stal rychle virálním. Při psaní tohoto článku má již přes 2 tisíce lajků a reakcí a bezmála 500 sdílení.
K viralitě ovšem přispěly i odpovědi správce FB účtu značky, který odmítání přiznání chyby zaobalil do korporátního bezobsažného tlachání zakončeného pozváním do restaurace:
„Služba KFC Rozvoz má specifické ceny, které se liší od cen v restauraci. K těmto cenám již nejsou účtovány žádné dodatečné náklady (dopravné atd). Samozřejmě chápeme, že ne každý naší služby KFC Rozvoz využije. Rádi Vás přivítáme v některé z našich restaurací. Vaše KFC.“
Toto bylo nakonec doplněno:
„Do cen rozvážených produktů je promítnuta cena služby KFC rozvoz, kterou vnímáme jako komplex více dílčích kroků, které je třeba zajistit pro garanci doručení našich kuřecích specialit v odpovídající kvalitě. Samozřejmě chápeme, že ne každý naší služby KFC Rozvoz využije. Rádi Vás přivítáme v některé z našich restaurací. Vaše KFC.“
Výtkou nespokojeného zákazníka nebylo to, že by se platilo za rozvoz, ale především to, že před vložením do košíku stál klasický kyblík KFC tradičních 199 Kč a u této ceny bylo napsáno, že se jedná o rozvoz zdarma. Teprve po pokračování do dalšího kroku před závaznou objednávkou se cena zdarma navýšila o 60 korun („Nyní se v prvním kroku neobjeví cena, ale "Přidat k objednávce" - pozn. red).
„Nebylo by lepší tam na férovku napsat, že rozvoz stojí 60 Kč?" ptá se pod tím samým příspěvkem Jaroslav Hrách. Jeho komentář má přes 460 lajků, takže na tom asi něco bude. V KFC ale odpovídají tou samou písničkou o specifických cenách.
Ze systému ohrané desky si ostatně v komentářích vystřelil i CEO analytické společnosti Socialbakers, Jan Řežáb, který KFC ironicky pochválil: „Dobrá práce KFC týmu! Naprogramovali si odpovídajícího bota a jeli na dovolenou. Jen se trošku opakuje, ale to vyladi až se vrátí..."
Nejde jen o strojenost odpovědí na facebookovém účtu. Ač i ta vadí, umíme si představit, že social media chudák (ano, nikoliv guru) na straně plukovníka Sanderse nemá mandát říct, že krok jeho chlebodárce je úplná hloupost, a tak asertivně mele svůj kolovrátek. Dalším problémem je, že počítání dílčích kroků dle KFC vede k tomu, že když si objednáte 10 kyblíků křidýlek, nezapočítá se vám za cenu rozvozu 60 Kč, ale 600.
Takovou hloupost nerozdýchal už ani Hitler, respektive „lidoví tvůrci", kteří k slavné scéně z filmu Pád třetí říše přidělali titulky komentující danou situaci. A ano, vůdce nemá radost a zvažuje, že upřednostní McDonald's.