Branded Content Tag bude detailnější. Vztahy mezi značkami a influencery na Facebooku tak budou ještě více transparentní
Facebook aktualizuje pravidla svého Branded Content tagu (tzv. značkový obsah, pozn. redakce), aby zajistil uživatelům větší vhled do spolupráce mezi značkami a influencery. Dále testuje nové způsoby, kterými mohou Stránky označit Stránky patřící influencerům a v příštím roce chce spustit nové označovací nástroje.
Proč by to mělo marketéry zajímat
Historicky „značkový obsah” zobrazoval štítek „Paid” (Sponzorováno) v horní části příspěvku. Nově by však štítek měl znít „Paid partnership” (Placená spolupráce) a dále by součástí příspěvku měla být ikona „About this Partnership” (O této spolupráci). Ta povede k dalším informacím o vztahu mezi Stránkou, která sdílela obsah, a firmou, která za daným obsahem stojí.
Firmy tak budou moci lépe představit spolupráce s influencery a svým fanouškům poskytnout více kontextu. Maria Smithová, facebooková ředitelka produktu pro News Feed a medializaci médií, k těmto změnám uvedla:
„Ve všech změnách se řídíme naším hlavním principem, kterým je transparentnost. Chceme zajistit, aby lidé správně pochopili povahu vztahu za obsahem v jejich f eedu a aby značky a tvůrci obsahu snadno a přesně sdíleli partnerství na Facebooku".
Společnosti spolupracují s influencery již dlouhý čas, nicméně pozadí těchto vztahů nebylo dosud často příliš zřejmé.
Novinkou také je, že nástroj Brands Collabs Manager, který pomáhá propojovat firmy a influencery, bude postupně spouštěn v různých zemích. Úplně poprvé byl tento nástroj uveřejněn v USA v letošním červnu a nyní se rozšíří do Indie, Německa, Mexika, Thajska a Velké Británie. Úplně poprvé byl tento nástroj uveřejněn v USA v letošním červnu. Pokud bude postupně rozšířen i do dalších zemí včetně České republiky, není prozatím jasné.
Zdroje: Facebook, Marketing Land, Wersm