British Airways přichází s dosud nejvtipnějším bezpečnostním videem. Vzdává hold dobovým dramatům

25. 7. 2024 | Petr Michl
Smíme mít tu čest žádat o vaši vznešenou pozornost? Britské aerolinky se v novém bezpečnostím videu vydávají napříč historickými etapami zpátky do minulosti britského impéria. Videu nechybí aristokratická vznešenost a navíc je k popukání.


Skotský Highlander z 18. století na koni:
Cítím vítr války?

Jezdec číslo 2: Vidím na horizontu kouř.

Letuška: Kouření, včetně elektronických cigaret, vapingu a používání jiných kuřáckých zařízení, není v žádném okamžiku povoleno.

To je jen jedna scéna z mnoha v novém videu British Airways, které se snaží vysvětlit svým klientům vše nezbytné předtím, než jejich letadlo odstartuje.

Bezpečnostní videa vysílaná během komerčních letů jsou těžký žánr. Pasažéři by všem instrukcím měli věnovat pozornost, ale udržet ji třeba i po 5 minut je v dnešní době sociálně-mediální zkratky těžké. I proto aerolinky věnují produkční kvalitě takovýchto videí velkou pozornost. Platí to i pro British Airways, která zveřejnila dost možná dost nejvtipnější video tohoto žánru.

Najala si pro tvorbu ty nejlepší z oboru. Režisérkou je Sharon Maguire, která natočila například Deník Bridget Jonesové. Věhlasnou produkcí byla společnost Uncommon a obří práci s kostýmy napříč staletími odvedla Jenny Baevan, držitelka Oscara za film Králova řeč. Mezi herci se pak objevilo i 40 zaměstnanců BA, kteří poctivě cvičili dobové akcenty.  

Vedoucí oddělení pro vztahy se zákazníky v BA, Calum Laming, v tiskové zprávě uvedl:

„Víme, že tato videa přinášejí důležité informace o bezpečnosti, a je velmi důležité, abychom naše zákazníky zaujali, proto jsme vytvořili video, které upoutá pozornost diváků a využívá k tomu humor."

To rozhodně není dosud neviděný recept. Tvůrci videa nazvaného lapidárně Period Drama nicméně dodali do dlouhého zástupu vyhlášených britských dobových dramat další povedený kousek. Má v sobě něco z odkazu britského impéria, které mělo výrazně větší význam než současné Spojené království. Což rozhodně nemůže uškodit British Airways. A navíc je to čirá zábava, která přiměje pravděpodobně miliony lidí zhlédnout bezpečnostní instrukce ještě předtím, než si sednou do letadla. 

 

Tip redakce

Pro srovnání se podívejte na loňské bezpečnostní video BA. Je také citelně britské a s velkým přispěním zaměstnaců aerolinky, je ovšem ryze současné. 

Připomeňte si také více než 10 let staré bezpečnostní video, které uvedly Novozélandské aerolinky. Obsadily do něj hrdiny z Pána prstenů. 

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: