Cannes Lions: Postelové scény propagující Viagru nabídly nejlepší filmové řemeslo

23. 6. 2025 | Petr Michl
Takto vypadá kus umění o vášnivé lásce. Umělecké ztvárnění intimity přineslo reklamě na Viagru pojmenované „Make Love Last – Bedroom” dvě Grand Prix. Časosběrný materiál zdůrazňuje důležitost nápaditosti při postelových hrátkách pro šťastný dlouholetý vztah. Činí tak ovšem způsobem, který nemůže urazit ani ostrého cenzora.


Ogilvy Shanghai

Na Cannes Lions patří vítězové kategorie věnované farmaceutickému segmentu (Cannes Pharma Lions) obvykle mezi PSA kampaně upozorňující na opomíjené zdravotní problémy nebo jejich dopady. Grand Prix ovšem letos převzala netradičně reklama snažící se prodat pilulku na povzbuzení erekce. Výrobce Viagry, společnost Viatris, navíc vynalézavým spotem získala Grand Prix i v kategorii Film Craft.  

V reklamě pojmenované  Make Love Last – Bedroom” vidíme milenecký pár v mnoha sexuálních pozicích v sérii časosběrných (time lapse) záběrů. Nikterak vulgárním scénám pak vévodí slogan „Make Love Last” (Ať láska vydrží).



Za ideou reklamy stojí Ogilvy Shanghai, za produkcí pak společnosti Personal Studio a Shooting Gallery Asia. Při natáčení se vystřídaly dokonce tři autentické páry, které předváděly, jak udržují svůj sexuální život stále čerstvý. Díky silnému rozmazání ovšem nejsou rozpoznatelné a i „polohy z Kámasútry” si divák musí spíše domýšlet. Jemnému vyznění celého díla přispívá i klavírní balada „Go Solo“ od Toma Rosenthala.

Silně abstraktní ztvárnění bylo přitom podmínkou, reklama startovala na svátek svatého Valentýna na čínském trhu, na kterém by bylo cokoliv více explicitního zakázáno. Takto se ale postelové scény přeměnily na umění, jehož poselstvím je, že sex je důležitou součástí vztahu po celý život.

„Tato práce vynikala tím, že řekla vše, aniž by musela říct jediné slovo,“ uvedl v tiskové zprávě z Cannes předseda poroty Pharma Lions Franklin Williams, a dodal:

„Její technika dlouhé expozice přináší intimitu a benefity produktu s dechberoucí jemností a mění regulaci (reklamy) v kreativní příležitost. Krásně zpracovaná a emocionálně rezonující, díky níž farmaceutická značka působila hluboce lidsky.”

Dle popisu kampaně na stránce Cannes Lions zaznamenala reklama celkově přes 350 milionů impresí a bezmála 86 milionů online zhlédnutí. 1,89 milionů komentářů pak vypovídá o tom, že tato reklama rozhodně nebyla lidem lhostejná.


Cannes Lions / The Work


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: