Brno má vlastní pletenou vánoční identitu

1. 12. 2020 | redakce
Vizuální identita letošních Brněnských Vánoc vás zahřeje jako svetr od babičky. Pletené vzory zdobí nejen zbrusu novou kolekci suvenýrů, ale samozřejmě taky vizuální marketingové výstupy v on-line i veřejném prostoru.
59% manažerů očekává v roce 2020 stejný nebo vyšší rozpočet na PR. 1
  • Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
  • Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
  • Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
  • Jak prosazovat obsah do médií?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 1 zdroj: PR Klub 5/2020


Zdroj: NEON STUDIO

Ne každé město má skutečně propracovanou svou vizuální identitu, Brno má ovšem dokonce vlastní vizuální identitu pro Vánoce. Na výrazné a v mnoha ohledech netradiční vizuální identitě Brněnských Vánoc pracuje TIC BRNO už od roku 2015. Při přípravě té letošní ovšem nikdo nemohl tušit, že Vánoce roku 2020 budou nejen pletené, ale kvůli koronavirovým opatřením taky dost popletené. Vizuální styl tak předběhl dobu a v adventním období v Brně vše hezky (nejen graficky) propojuje.

Jeho autoři ze studia NEON se rozhodli použít typický vánoční vizuální prvek – motiv pletených svetrů. „Vánoční svetr. Sentimentální kýč nebo hrdý rituál? Dekorovaný vánoční svetr se pro nás stal jasnou inspirací. Každé Vánoce se předháníme s přáteli, kdo přijde na večírek s nápaditějším vzorem. Přesto ale tušíme, že jedině ten s láskou upletený od babičky je pravým duchem Vánoc,“ nastiňuje první myšlenky Jakub Konvica z NEON STUDIA.

Motiv, který symbolizuje přátelství, rodinu a teplo je použit v typických vánočních barvách: „Inspirace svetry je jasná, jen my na nich nevyplétáme soby a vánoční hvězdy, ale brněnské kulty jako třeba šalinu, brněnského draka, Jošta nebo orloj s koulemi. A používáme červeno-bílou barevnost, která je vánoční a odkazuje ke korporátním barvám města Brna a naší organizace,“ dodává k vybranému návrhu Jana Janulíková, ředitelka TIC BRNO. 


Zdroj: NEON STUDIO

Pletené dárky a marketing

To, co k Vánocům neodmyslitelně patří, jsou dárky. Motivem letošní brněnské kolekce jsou, jak jinak, červeno-bílé pletené vzory. „Brno se pyšní označením Moravský Manchester, které získalo díky textilnímu průmyslu, který zde dominoval už od poloviny 17. století a jehož bylo Brno, po dvě stě let, hlavním centrem. Vizuální identita také proto letos vychází z klasického pleteného vzoru, který nám slouží jako síť / pattern pro vytváření vlastních ilustrací. Kromě brněnských ikon na nich pleteme i brněnské reálie jako pivo i víno a mnoho dalších,“ popisuje Jakub Konvica.

Ve vánoční kolekci nemohu chybět hrnky, letos opět se třemi různými motivy, a samozřejmě brněnské vánoční kuličky, které budou padat z orloje po dobu adventu a je možné je zakoupit i v e-shopu.


Zdroj: NEON STUDIO

Dále je doplní stylové šály, roušky, čokolády nebo mentolky. „Vše samozřejmě od lokálních tvůrců a výrobců, neboť jejich podpora a zapojení do tvorby brněnských suvenýrů je pro nás klíčová,“ dodává k suvenýrům Jana Janulíková.

Zdroj: NEON STUDIO


Zdroj: NEON STUDIO


Zdroj: NEON STUDIO

Vánoční kolekce je k zakoupení online. Pokud dojde k rozvonění epidemiologických pravidel, tak bude k dispozici také v infocentrech a ve stylovém ekologickém elektro automobilu na náměstí Svobody.

Červeno-bílé pletené vzory se samozřejmě promítly i do vizuálních výstupů marketingu. „Pletené“ jsou webové stránky Brněnských Vánoc, inzeráty v tištěných médiích, pohlednice, vouchery na BRNOPAS, bannery v on-line propagaci, grafika na sociálních sítích, outdoorová propagace a tak dále.


Zdroj: TIC Brno


Zdroj: TIC Brno


Zdroj: TIC Brno


Zdroj: TIC Brno

 

 
Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: