Burger King „podpálil auto“ u silnice a čekal na reakce kolemjedoucích
Zdánlivě opuštěná silnice ve vyprahlé kalifornské krajině a u ní stojí snad půl století starý kabriolet, z něhož šlehají plameny. To je začátek scény nového PR stuntu fast-foodového řetězce Burger King z dílny jeho dvorní agentury David Miami. Byl natočen na počest „dne dobrého samaritána“, který připadl na včerejšek.
Dobrým samaritánem se stali také všichni kolemjedoucí, co zastavili, aby zjistili, jestli nemohou nějak pomoci. Odměnou jim bylo ohněm prošlé překvapení. Podívejte se na něj ve videu.
„Tento film ukazuje doopravdový zájem od všech, kdo zastavili, aby podali pomocnou ruku. Ten se rychle přeměnil v úlevu, když si uvědomili, že plameny nejsou z motoru, ale z grilu. Tito dobří samaritáni byli připraveni pomoci, jakkoliv bylo možné, od přiběhnutí s hasičským přístrojem po snahu zadusit plameny hrstmi písku,“ uvádí Burger King ve své tiskové zprávě a dodává:
„...občas i prosté gesto může být připomínkou toho, jak skvělým pocitem je dělat něco dobrého.“
Burger King se přitom tímto gestem rozhodně zařadil v myslích jeho diváků na stranu těch dobrých. A navíc u toho dokázal zdůraznit svou unikátnost mezi fast foodovými řetězci: dělání burgerů na otevřeném plameni.
Kam dál?
Výše popsaná taktika se nemusí vždy vyplatit, restaurace Burger Kingu chytnou plamenem statisticky mnohem častěji než konkurenční podniky. BK to ale dokáže marketingově využít. Podívejte se na to v článku Burger King se chlubí restauracemi, které hořely díky grilování na plameni, který představuje sérii (i dle poroty Cannes Lions) nejlepších tištěných reklam posledního roku.
Tato značka si v poslední době libuje v PR stuntech. Nedávno nechala své zákazníky projít krutým experimentem.
Článek Burger King školí své zákazníky ohledně síťové neutrality vám ovšem prozradí, že to bylo pro dobrou věc.