Cannes Lions: Aplikace DoorDash darovala jedinému výherci všechny produkty inzerované během letošního Super Bowlu
Aplikace DoorDash je ve Spojených státech spojována především s rozvozem jídel. Ve skutečnosti však svým zákazníkům dokáže doručit téměř cokoliv. Přesvědčila o tom během letošního Super Bowlu, kdy nejenže zastínila reklamy všech ostatních inzerentů, ale dokázala mnohé diváky přimět, aby prošvihli závěr samotného zápasu. Za tento výkon si odnesla cenu Grand Prix v kategorii Titanium na letošních Cannes Lions.
Super Bowl bývá každoročně spojován nejen se sportovními výkony, ale také s propracovanými reklamními spoty, za které jsou značky ochotné zaplatit aktuálně přes 5 milionů dolarů za 30vteřinový spot. Letos na sebe ale už pár týdnů před zápasem strhla pozornost aplikace DoorDash. Ta totiž nabídla jedinému výherci možnost získat všechny produkty, které budou značky během Super Bowlu inzerovat. Jakmile značky uveřejnily informace o inzerovaném zboží, aplikace jednotlivé položky přidala do košíku na speciálně vytvořené stránce. Tento neustále se zvětšující nákupní košík promovala v rámci krátkých spotů na sociálních sítích.
Ve hře byla například paleta sušenek Reese's, patnáct litrů majonézy, ale také diamant, nové BMW All-Electric i5 a tři další zbrusu nové vozy, dovolená kdekoliv na světě nebo finanční záloha na stavbu domu. Seznam se rozrůstal i během samotného zápasu a v jeho závěru měl neuvěřitelných 2468 položek zahrnujících produkty od celkem 76 značek.
V poslední čtvrtině zápasu pak DoorDash odvysílala svou vlastní reklamu. V té oznámila, že k výhře všech položek stačí jediné. Správně zadat promo kód na stránku doordash-all-the-ads.com. Jedno jednoduché zadání, jeden velice složitý a velice dlouhý kód, který sestával z celkem 1813 znaků. Sledující ve snaze zadat kód správně sledovali reklamy i několikrát za sebou a mnozí díky tomu dokonce promeškali rozhodující okamžiky samotného zápasu. Výherní kód byl zadán dříve než za hodinu po odvysílání spotu a šťastným výhercem se stal Jonathan H. ze San Antonia.
A co z této masivní call to action získala aplikace DoorDash? Kampaň, kterou vytvořila agentura Wieden+Kennedy v Portlandu, vygenerovala téměř 11,9 miliardy impresí, téměř 300 milionů impresí na sociálních sítích a do hry o rozluštění kódu se zapojilo více než 8 milionů lidí. Kromě toho se ale doposud ne příliš známé značce podařilo zastínit ostatní inzerenty letošního Super Bowlu a také splnit svůj hlavní cíl: dokázat, že DoorDash doručí skutečně cokoliv.
Zdroje: Doordash, WK, LLLLITL, Adobo Magazine, NBC Chicago, CBS News,