Casey Neistat končí se svým každodenním vlogem

21. 11. 2016 | Petr Michl
Každé ráno vyjde slunce a na YouTube se objeví další z vlogů Caseyho Neistata. Jedna z těchto jistot končí.

 

Každé ráno vyjde slunce a na YouTube se objeví další z vlogů Caseyho Neistata. Jedna z těchto jistot končí. Možná nejslavnější youtuber dneška končí se sérií denních vlogů, kterou odstartoval již v březnu 2015.

Casey Neistat není obyčejným youtuberem. Byl filmovým tvůrcem ještě předtím, než vznikl YouTube. Stejně tak natáčel vlogy ještě předtím, než se stal vlogerem. Uznávají ho teenageři, ale také starší publikum, včetně mnoha marketérů a reklamních tvůrců. Ostatně sám jím je také. Natáčel kampaně pro Mercedes-Benz a virální úspěch zaznamenalo například jeho video Make it count dokumentující jeho cestovní šílenství se sportovním náramkem Nike Fuelband. Dnes má přes 22 milionů zhlédnutí. 

Během více než roku a půl, co zaznamenával neúnavně svůj každodenní život do videí se stopáží okolo 10 minut, jich dokázal vytvořit přes 600. Ne, nebylo to bez přerušení. Po 534 dnech si vzal na týden volno, když se na týden plavil na jachtě poblíž pobřeží Itálie. Tentokrát prý ale nejde o věc únavy nebo fyzických omezení pro videotvorbu. Ve videu s výstižným názvem „I'm ending the blog" vysvětluje, že důvodem je spíš jednoduchost zajetého systému než jeho očividná časová náročnost:

Vím, jak to dělat, a, jak to dělat způsobem, který je dost jednoduchý, a přesto mě přináší úspěch na YouTube a skvělé živobytí skrze AdSense. Nepřináší mě už ale dostatečnou výzvu. Není to už ten kreativní pěstní souboj, co chci a potřebuji každý den."

Neznamená to konec Caseyho Neistata na YouTube. Vytyčil si jen úkol dělat něco jiného a náročnějšího, co se nedá stihnout za jeden den. Uvažoval prý o tom, že by jen snížil frekvenci vlogů na 2 nebo 3 za týden a zkoušel natáčet nový typ obsahu u toho, ale to není tou správnou cestou. Dle jeho přirovnání je jak Tarzan, který se pohybuje v džungli z liány na liánu. Liána přitom představuje kreativní výzvu a, aby se mohl chytit další, musí tu současnou pustit.

V současnosti má Casey Neistat téměř 5,8 milionů followerů na YouTube a jeho vlogy mají běžně počet zhlédnutí pohybující se v milionech. Některé z nich pak zaznamenaly mnohem větší dosah, například jeho ježdění na snowboardu za autem ve sněhem pokrytém New Yorku.

Jeho vlogy jsou výjimečné nejen železnou pravidelností, s jakou byly vydávány každý den. Jejich unikátnost spočívá především v tom, že splňují v mnoha ohledech status promyšlené filmařiny. Casey Neistat natáčí svá videa na těžkou sestavu zrcadlovky Canon D70 na gorilla podu a velká část jeho záběrů prozrazuje, jak moc o nich přemýšlí a zkouší je zas a znovu, aby dosáhl svého záměru. Skvěle to popisuje například tato filmová esej od Nerdwritera, která odhaluje dřinu za prací Caseyho Neistata, jež není na první pohled patrná.

Vždy, když končí hvězda určitého formátu, je zpochybňována jeho aktuálnost. Budoucnost vlogů dle nás není zatím ohrožena, protože deníky tu jsou stovky let a video nadále zůstává tím nejvíce poutavým médiem současnosti, které může každodenní zážitky zprostředkovat. Je ale jasné, že vlogování ztratilo svého krále. Věříme, že povstane nový. Pokud mezitím Casey Neistat upne svůj talent do náročnější tvorby, kterou na YouTube nyní symbolizuje například Evan Puschak aka výše zmíněný Nerdwriter1, je se stále na co těšit.

Kam dál?

Casey Neistat rozhodně nepatří mezi úplatné youtubery, kteří chválí různé produkty v de facto každém videu. I on ale přijímal placené spolupráce. Když tak učinil, stálo to většinou za to. Podívejte se třeba na jeho let v první třídě s aerolinkou Emirates v ceně 21 tisíc dolarů (v přepočtu přes půl milionu korun – pozn. red.).



Poznejte ale také jeho další díla i mimo jeho YouTube kariéru. Přečtěte si náš článek Hrdina indie videa: Casey Neistat.

Štítky dokumentu: YouTube

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: