Chcete mít hezčí fotky? Facebook vám je začne automaticky vylepšovat

18. 12. 2014 | Petr Michl



Ti, co nahrávají na Facebook fotky, nejsou z většiny zruční fotografové a často nemají ani dobré vybavení – platí to obzvláště pro ty, co fotí a nahrávají snímky přes telefony. Facebook oznámil, že jim ty nahrané přes svou aplikaci pro iOS a brzy i pro Android začne automaticky vylepšovat. Úpravy bude ještě možné doladit sliderem, kterým půjde ovlivnit světlo, stíny či dokonce vrátit vše do původního stavu.

Všechny ty snímky z potemnělých klubů a hospod, kde jsou obličeje až příliš tmavé, se sice nezbaví šumu, alespoň však bude vidět, kdo se na nich vyskytuje. Fotografie jsou jedním z největších stimulátorů engagementu. Proto mezi sebou sociální média začínají vést něco, co bychom mohli nazvat „válka filtrů“. V posledním týdnu vylepšil svůj interface pro přidávání filtrů k fotografiím Twitter, Snapchat umožnil využít více filtrů na jeden snímek a nakonec Instagram rozšířil předevčírem už nyní dosti rozsáhlou nabídku filtrů o další pětici.

Na druhou stranu je potřeba uznat, že dostat se na fotografický Olymp není nutně znamením obecné dominance sociálního média. Nynější novinka Facebooku funguje již rok u Google+ a právě tato sociální platforma Googlu je z hlediska přívětivosti pro fotografy nejdál. I ze zkušenosti autora tohoto článku nedochází u nahraných snímků k takovému zkreslení detailů jako na Faceboku, ani ke zkreslení způsobenému upravením dimenzí při standardním „rozkliknutém“ náhledu (nikoliv ve fullscreen módu). To ovšem mluvíme o věcech, které mají význam pro skutečné fanoušky fotografie a samotné fotografy. I proto jsou tyto skupiny na Google+ tak hojně zastoupené.

Největší masa uživatelů nicméně pořizuje snímky na mobilu a chce je rychle přidávat. To ovšem neznamená, že úplně rezignuje na to, jak samotné fotografie vypadají. Dosud mohl uživatel snímky uploadované přes mobilní FB aplikaci vylepšit skrze filtry, ale bez možnosti vrátit před publikováním zpět. To vedlo u mnoha uživatelů k vytvoření jakési rozhodovací paralýzy. Stávající varianta jde s automatickou úpravou mnohem dál, navíc změny nejsou díky slideru nevratné. Sociální médium, které uživatelům pomůže k nejlepším možným foto výsledkům s minimem námahy z jejich strany, vyhraje.

Zdroj: Techcrunch


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: