Co hledáte toto léto? Google přichází s kampaní plnou naděje v lepší zítřky
Google přichází s kreativní reklamou, která odráží naději v lepší zítřky, ale také bolest, kterou nám přinesl rok 2020. Kampaň s názvem What are you searching for this Summer? vznikla v souvislosti s celosvětovým rozvolňováním po globální pandemii koronaviru a poukazuje na důležitost role, kterou hraje vyhledávač Google v našem každodenním životě. Každý totiž něco hledáme. Teď víc než kdy dříve. A je jedno, jestli se jedná jen o pěkné místo na odpolední kávu nebo se snažíme najít návod na to, jak se vyrovnat se smrtí někoho blízkého. Takže: Co budete toto léto hledat vy?
Projekt vznikl ve spolupráci s Uncommon Creative Studio a i přes jednoduchý koncept vyvolává celou řadu emocí. Toto léto, byť plné nadějí a štěstí ze znovunabyté svobody, znamená pro mnoho z nás i nutnost vyrovnat se s bolestí a s úzkostí ze světa kolem nás. A to se netýká jen 68 milionů obyvatel Velké Británie, na kterou je kampaň zacílená.„Co je úzkost z opětovného otevírání?” „Co dělat venku?” „Jak mluvit s lidmi?” Po roce izolace jsou to dotazy, které napadly nejednoho z nás. Uplynulý rok nás donutil přehodnotit životní priority („Jak se stát nejlepším tátou?”) a přijmout bolest ze ztráty („Jak si pamatovat tátu”). Někteří z nás ale během něj našli novou lásku a řeší úplně jiné problémy („Jak oslnit přítelovu mámu?”). Nechybí ani fotbalové okénko jako připomínka blížícího se evropského šampionátu, který se bude konat také na britské půdě. Na jednom ze záběrů je i manažer Gareth Southgate, který trénuje fotbalový tým seniorů v Birminghamu.
Dvouminutový spot, v jehož podkresu hraje optimistická skladba Jamieho XX s názvem All Under One Roof Raving končí tou úplně nejdůležitější otázkou: „Jak být šťastný?” A bude nám k tomu stačit vědět, „kde sledovat západ slunce” a „kdy se zase obejmeme?”.
Nishma Robb, ředitelka brand marketingu ve společnosti Google, uvedla: „Naše letní kampaň je navržena tak, aby odrážela jedinečný okamžik rozvolňování ve Velké Británii. Je ukotvena rolí vyhledávače Google, který lidem pomáhá najít odpovědi - od těch každodenních až po ty skutečně zásadní.“
Nils Leonard, spoluzakladatel Uncommon Creative Studio, dodal: „Jak se Británie vynořuje z roku pandemie, hovoří tento projekt k mnoha otázkám i smíšeným emocím, které toto léto vyvolává. Od úzkosti až po lásku. To, co v tom malém baru hledáme, jsou mocné věci. Triviální pojmy vyprávějí příběh našich nadějí, i to nejmenší vyhledávání může znamenat všechno. Najdeme se tam sebe.”
Premiéra kampaně proběhla 1. června na Channel 4 v rámci soutěže Great British Bake Off: The Professionals a je k vidění i na YouTube, v TV a kinech, VOD i online na sociálních sítích. Doprovází ji i sada digitálních a tistěných plakátů, které budou rozmístěny na ikonických místech ve Velké Británii.
Zdroje: lbbonline.com, adweek.com