Coca-Cola oslavila 125. narozeniny!
V neděli 8. května oslavila Coca-Cola své 125. narozeniny. Můžeme se krátce ohlédnout do minulosti a připomenout si některé z jejích televizních reklam. První televizní reklamy Coca-Coly sahají až do 50. let 20. století, tedy do prvních desetiletí televizního vysílání. Již více než 12 desetiletí usiluje marketing společnosti Coca-Cola o to, aby její produkty byly známé a oblíbené ve všech koutech světa. Hlavním tématem všech reklam je oslava.
Ať už se jedná o zapojení dávno zapomenutých hudebních skupin z 80. let, o mnohonárodnostní či mnohorasový sborový zpěv vyjadřující jednotu a pochopení napříč státy, kulturami a světadíly, magický nápoj je vždy katalyzátorem radosti, prostředkem porozumění a touhy po životě.
Coca-Cola je zřejmě podobným symbolem jako Jeans. Oba produkty jsou symboly volnosti, svobody, neomezených možností, sdílení a společnosti (ve smyslu opaku samoty). V jedné z reklam z 90. let zní píseň, v níž se zpívá: „Whenever there is fun, there´s always Coca-Cola“ , což v překladu zní „Tam, kde je zábava, tam je vždycky Coca-Cola.“ Před vybraným veršem se zpívá: „Tam, kde je bazén, je vždycky flirt, tam kde je škola, je vždycky domácí úkol.“ Pomocí barev a efektů dává Coca-Cola jasně najevo, k čemu se přiklání: Coca-Cola bude vždycky tam, kde je zábava, tedy spíše u bazénu než ve škole.
V roce 2000 se objevuje v animované reklamě na Coca-Colu motiv dobra a lásky. Zpočátku zlý hrdina se po napití nápoje promění v dobrodince, který bere zákon do svých rukou, pomáhá bezmocným, ale především kolem sebe šíří obrovské množství lásky. Nápoj se tak stává symbolem dobra, které je třeba sdílet a rozšiřovat dál.
Prozatím poslední televizní reklama Coca-Coly se vydává trochu jiným směrem, ale hlavní poznávací znaky stále dodržuje. Coca-Cola přináší radost do hmyzí říše spolu se sloganem: „Open happiness“ se otevřel nekonečný obzor štěstí všem motýlům, broukům, včelkám i mravencům, když pomocí velmi rafinovaného svádění, odloudily láhev „nápoje radosti“ příslušníkovi lidského druhu. Jakým směrem se vydá narativita příštích spotů Coca-Coly? Můžeme uzavřít sázky...
Zdroj inspirace: www.marketingweek.co.uk