Coca-Cola přichází s první tištěnou reklamou, kterou můžete slyšet
Vytváření zvukové identity (audio brandingu) je limitováno na kanály, které zvukovou stopu reálně obsahují. Značka Coca-Cola ve spolupráci s agenturou David Miami posouvá tuto myšlenku na novou úroveň. Buduje totiž svou zvukovou identitu v tištěných médiích. Zní to šíleně? To jistě, ale zdá se, že tato taktika funguje více než skvěle.
Celá kampaň nese název „The First Print Ads You Can Hear” (První tištěná reklama, kterou můžete slyšet. Pozn. redakce) a dokazuje, že i obraz může v zákazníkově mozku vyvolat související zvuk. Kampaň je vystavěna na ikonických momentech spojených se zmíněnou značkou. Tedy například známé otevírání plechovky doprovázené zvukem, který bychom charakterizovali asi jako „pšššššš”.
Celá reklama staví na principu synestézie, kdy lidský mozek smísí zkušenost z jednoho smyslu s jiným. Například když posloucháte hudbu a vidíte barvy. Na tomto konceptu by mohlo stavět jen pár značek a Coca-Cola se mezi ně jednoznačně řadí. Jednotlivé printy jsou navíc doplněny sebevědomým textem:
„Zkuste to neslyšet.”
Camilla Zanariová, manažerka obsahu Coca-Cola pro střední a východní Evropu k celé kampani uvedla:
„Jako jedna z nejznámějších a nejpozitivněji hodnocených značek světa jsme získali místo v hlavách lidí. Díky této kampani se snažíme aktivovat senzorickou paměť našich spotřebitelů a vyzvat je, aby uviděli obraz a dokončili naši reklamu ve svých hlavách.“
Zmíněná reklama se objeví v časopisech, novinách a na billboardech napříč Evropou a vertikální verze běží v podobě Instagram Stories.
Zdroje: Adweek, AdAge, Forbes, David Miami
Kam dál?
Coca-Cola není jediná, kdo se snaží utvářet svou zvukovou identitu. Na začátku letošního roku například Mastercard vybudovala komplexní systém zvuků, které zákazníci uslyší, kdykoliv budou v kontaktu s touto značkou. A to ve fyzickém, digitálním i zvukovém světě.