Čtvrtletní zisk vydavatelství Sanoma vzrostl o 11 procent

9. 8. 2010 | ČTK
Finskému vydavatelství Sanoma vzrostl ve druhém čtvrtletí provozní zisk bez mimořádných položek o 11 procent na 80,3 milionu eur (téměř dvě miliardy Kč). K růstu přispělo snížení nákladů, výkon nizozemské časopisové divize a internetové divize a oživení zájmu o reklamu na nejdůležitějších trzích.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Finskému vydavatelství Sanoma vzrostl ve druhém čtvrtletí provozní zisk bez mimořádných položek o 11 procent na 80,3 milionu eur (téměř dvě miliardy Kč). K růstu přispělo snížení nákladů, výkon nizozemské časopisové divize a internetové divize a oživení zájmu o reklamu na nejdůležitějších trzích. Největší severská mediální skupina, která v České republice vydává společenské magazíny, například Vlastu a Květy, to uvedla v dnešní zprávě.
Tržby ve druhém čtvrtletí se zvýšily o tři procenta na 715 milionů eur, růst zaznamenaly všechny divize. Příjmy z reklamy stouply o devět procent a na celkových tržbách se podílely 23 procenty. Příjmy z internetové reklamy stouply o 23 procent. Celkový náklad byl však o něco nižší než loni, přestože počet předplatitelů zůstal zhruba na stejné úrovni. Společnost ve čtvrtletí zaúčtovala i mimořádný zisk 179 milionů eur z prodeje kabelové divize Welho finské telekomunikační skupině DNA.
Sanoma dnes rovněž oznámila, že jejím novým generálním ředitelem se od 1. ledna stane Harri-Pekka Kaukonen (47). Současný ředitel Hannu Syrjänen (59) na podzim příštího roku odchází do důchodu. Kaukonen v současnosti pracuje v potravinářské skupině Fazer. V letech 1992 až 2003 působil v poradenské firmě McKinsey, napsala agentura Reuters.
V Česku vlastní skupina vydavatelství Sanoma Magazines Praha. To se specializuje na společenské časopisy a vydává například Květy, Vlastu, Story, Praktickou ženu, Překvapení či českou verzi měsíčníku National Geographic. Vydává i publikace zaměřené na odborné a podnikatelské informace a časopisy o bydlení.
Sanoma má rovněž poloviční podíl ve společnosti Stratosféra, která vydává časopisy o společnosti, životním stylu či motorismu. Jejími tituly jsou například Esquire, Harper's Bazaar nebo Autocar.


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: