Dá Google inzerentům na 1. místě tučnou odměnu?
- Jak dosáhnout lepšího výkonu?
- Jak lépe zacílit zákazníky?
- Jak zvýšit konverzi?
- Jak využít levnější ceny reklamy?
Vítěz bere vše. To u vyhledávání Googlu neplatí zcela, ale není to tak daleko od pravdy. U samotného vyhledávání a první strany výsledků můžeme dlouhodobě pozorovat, že kořist v podobě kliků bere jen prvních pár vyvolených. A i u inzerce, která organickým výsledkům předchází, můžeme pozorovat efekt „čím výše, tím lépe“. Nový test Googlu navíc u zobrazených textových reklam ještě více první pozici posiluje.
Ta na první pozici by měla dle testu, který zachytil Search Engine Land u reklamy na pojišťovnu Geico.
Zdroj: Search Engine Land
Je zřejmé, k čemu takováto úprava povede: k vyššímu CTR u reklam s výraznějším nadpisem, tedy výrazný bonus za prvenství vůči dalším reklamám, které se u formátu Google Search Ads ve vyhledávání zobrazují. Na to, zdali se tento test stane zavedenou praxí, si budeme muset ještě počkat. V posledních dnech se totiž objevily i další varianty testů.
PPC Hub zveřejnil ukázku, kde mají větší font prvního nadpisu všechny reklamy.
Google testing new format for Headlines in top ad slots. Looks like Headline 1 is much larger than Headline 2. Doesn’t appear to be happening for lower ad slots outside of top 4 @rustybrick #ppcchat pic.twitter.com/WEncaF1vO5
— PPC hubbub (@ppchubbub) July 30, 2020
Tuto variantu zachytil i český odborník na PPC reklamy, Robert Štípek. U jeho printscreenů můžete navíc porovnat rozdíl velikostí nadpisů u reklam ve srovnání s organickými výsledky.
Reklamy Google Ads na mobilu opět vyraznejsi? Srovnejte velikost nadpisu reklamy s neplacenymi výsledky. Dva řádky. První velkým fontem, druhý výrazně menším. pic.twitter.com/Ut1IeiBknU
Jisté je tak zatím jen to, že obě dvě varianty testů směřují k většímu zvýraznění reklam na úkor organického vyhledávání.