Do pěti let by měla z českých silnic zmizet většina billboardů

20. 10. 2011 | BVo
Vláda schválila novelu, kterou předložil ministr dopravy Pavel Dobeš. Podle ní, by měla do pěti let zmizet z českých silnic a dálnic většina reklamních poutačů.

Vláda včera schválila novelu zákona o pozemních komunikacích, která má omezit reklamu v okolí silnic. Do pěti let by měla z českých silnic a dálnic zmizet většina reklamních billboardů. Rovněž má zpřehlednit mýtný systém a urychlit výkup půdy pro dopravní stavby. Tuto novelu vládě předložil ministr dopravy Pavel Dobeš.


Podle novely by v budoucnosti mohli povolení na reklamní poutače získat pouze provozovatelé zařízení, které souvisí se silničním provozem, např. benzinové pumpy, motely nebo restaurace.


Podle ministra Dobeše novela napomůže větší bezpečnosti na silnicích. Billboardy mohou velmi často rozptylovat řidiče od řízení. Odstranění reklamních ploch tak může zabránit mnoha dopravním nehodám.


Obecní a městské zástavby se však změny bohužel týkat nebudou. Zde o reklamních billboardech rozhodují příslušné úřady.
 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: