Reklama týdne: Aerolinka easyJet poslala protagonisty kultovních uměleckých děl na dovolenou

31. 7. 2023 | Petr Michl
Mona Lisa, David, nebo dívka s perlovou náušnicí se konečně vydali na dovolenou. V chytrém spotu je na ni dopravila aerolinka easyJet.

Značka: easyJet

Název spotu: Get Out There

Kreativní agentura: VCCP London

Produkce: Anonymous Content

Režisér: Patrick Daughters

 

Byli uvězněni po staletí v obrazech nebo s nohama pevně ukotvenými v mramorovém podstavci, aby přitahovali miliony lidí do měst, kde jsou vystaveni. Nyní nízkonákladová aerolinka easyJet přišla s kampaní, kde jim dává svobodu. Protagonisté slavných uměleckých děl mají konečně zaslouženou dovolenou a mohou si užít léto způsobem, který uznají za vhodný.

Mona Lisa tak opustí svůj rám obrazu v Louvru a spatříme ji až na letišti. Leteckou dopravu s EasyJet zvolil i David, který se dle svého úboru jde pravděpodobně vyvalit někde na pláž a konečně se trochu opálit. Vodní radovánky upřednostňují i cherubíni („dětští andílci“, pozn. red.) a „dívka s perlovou náušnicí“ dokonce odhodí svůj turban a vy se dozvíte, jakou má barvu vlasů.

Natáčení spotu řídil uznávaný režisér reklam a hudebních videí Patrick Daughters, kreativa je pak prací VCCP London. Za zmínku stojí i to, že dvojníci uměleckých děl nebyli stvořeni díky AI, ale pro jejich role byli nalezeni jim podobní herci.

Ředitelka marketingu a vztahu se zákazníky v easyJet, Gabriella Neudecker, uvedla v tiskové zprávě:

„Jsme nadšeni naší novou platformou značky. Touto kampaní jsme nově definovali roli reklamy ve společnosti easyJet a vrátili ji k základním marketingovým principům. Víme, že cestování je kategorie, kde je odlišnost výzvou, a myslíme si, že díky této práci je easyJet emocionálnější a zapamatovatelnější než kdykoli předtím."

Nově zrození travel influenceři budou navíc rozvíjet své prázdninové příběhy i v sociálních médiích nebo ve venkovní reklamě. Integrovaná kampaň poběží po 8 týdnů na klíčových trzích pro easyJet, tedy ve Velké Británii, Itálii, Francii, Švýcarsku, Německu, Nizozemsku a Portugalsku.

Zmíněné památky jsou v Paříži, Florencii nebo Haaagu stovky let a nadále fungují jako impulsy k cestě do daných měst a států, v nichž leží. Na jejich ukazování ale těžko postavíte kampaň, když tak může učinit jakákoliv jiná společnost či instituce benefitující z turistického ruchu. Tím, že je easyJet dokázala rozhýbat a „dostat na dovolenou“, je ale aerolinka „unesla“ pro svůj vlastní marketing a skutečně vystoupila z davu. Účel k reklamy povzbuzení cestování během léta přitom zůstal zachován. 

Tip redakce


Zdroj: DALL-E 2

Metoda „Outpainting" je o rozšíření uměleckého díla. S pomocí těch správných příkazů pro AI vizuální nástroj můžete slavným kusům z minulosti pořádně „roztáhnout plátno". Výše to vidíte právě u slavného obrazu Dívka s perlovou náušnicí od Jana Vermeera. Podívejte se, jak Nestlé využilo AI k rozšíření jeho dalšího obrazu, Mlékařka, při propagaci své značky jogurtů. 

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: